Dressyrträning med Airmist

Hej! Nu har Airmist dressyrtränats, men ett kort pass då jag och Storm behövde rida till Firgrove för att tävla. Nervositeten började redan vid ingången till paddocken, Misty vägrade att gå in och stegrade sig ett flertal gånger. Sen tog han sats och tog ett jättesprång och kastade nästan av mig. Sedan började jag trava på spåret och gjorde små volter och han gick fint. Han kollade sig nyfiket omkring och hade öronen spetsade framåt, gick på tygeln och tuggade på bettet. Senare kom Siri och vi delade upp paddocken på två, jag galopperade i en stor volt med en liten volt på min halva och han tog sprången utan några problem alls, och jag kände en harmoni inom mig, och jag tror han gjorde det också. Sedan så travade och skrittade vi av till Vingården.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback