Fakta om Fireblaze

Fireblaze, även kallad Lassie är ett sto av rasen Morgan. Hon är en fux och är 3 år gammal, hon är precis nyinriden av den tidigare ägaren. Hon är 142 cm i mankhöjd, och beräknas bli ca 145 cm. Hon är avlad till att bli hopphäst, och jag kommer fortsätta utbildningen för henne, i hoppning. Hon är väldigt känslig, och kräver en rutinerad och van ryttare. Hon föddes på ett avelsstuteri långt ifrån Jorvik, men flyttade hit som åring, utan sin mamma. Hon har bott i Firgrove sen dess, men jag hittade en annons på internet, och hon verkade perfekt. 320 SC fick jag ge för henne, och det var det lätt värt! Jag kommer börja fortsätta utbilda henne så fort som möjligt, så hon är färdigutbildad innan 5 års ålder. Jag kommer börja tävla henne i lättare tävlingar sedan. Sen kommer jag tävla mer, och mer med henne. Hon har haft det bra sen födseln, och är därför van vid det mesta. Nu bor hon på Vingården med mig, Stormis och Misty! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback