Första träningen med Lassie

Nu när Lassie äntligen börjat känna sig hemma, så red vi ner till ridhuset, för att hoppa. Jag började värma upp i skritt, trav och arbetsgalopp i del A, på lite volter och hon gick bra, dock lite stel.
 
Sedan skrittade vi över till del B. Jag galopperade lite innan hindrena och pratade lugnande med henne och började på de minsta. Gick jättebra, så jag testade ett av de större, inga problem alls. Kolla hennes sätt att röra sig, helt fantastiskt.
Eftersom jag inte vill överanstränga henne vid första träningspasset så fortsatte jag hoppa lite på de mindre hindrena. Hon har inte så bra kondition än, och är inte riktigt säker på var hon ska sätta sina hovar. Men hon är väldigt välbyggd!
Efteråt så travade och skrittade jag av henne till Vingården. Hon var superduktig, och jag tror att hon kan komma långt i hoppningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback