Benlindor på frieser - Ja eller nej?

Jag tänkte berätta för er vad jag tycker om att ha benlindor på sin frieser. Hovskägget är väldigt bra gjort, dock fel färg, men allt kan inte vara perfekt. Jag älskar att rida UTAN benlindor, för enligt min åsikt & smak, så är det väldigt mycket finare.
 
Frieserhästen passar i vissa benlindor, ex vit, röd & blå. (Kolla på bilderna nedan.) Dock passar den inte i svarta.. Dom ser gråa ut på friesern, och det är så otroligt fult. Uä.
 
Jag har faktiskt nästan aldrig benlindor på min frieser längre, jag tycker om att visa upp hans vackra ben haha. Ibland ser min Dakke ut som en jättebebis i benlindor också, ahaha. Fett sött egentligen, kallar honom för jättebebis då. :')
 
Här nedan ser ni exempel på vad jag tycker är snyggt och vad jag inte gillar! :D Och kom ihåg att detta är min åsikt, ni kanske tycker det är superfint med svarta benlindor på friesern t.ex. ;)
 
SER BRA UT
 
 
SER MINDRE BRA UT
 

Kommentarer
Postat av: Sylvie Yellowstone

Personligen tycker jag att det är fult med benlindor på Frieserhästar, en åsikt som återspeglar sig IRL. Jag tycker att grövre hästar ska ha en "naturlig", avslappnad look. Inga benlindor, beskydd, täcken, knoppar eller nosgrimmor :)

Svar: Jo, precis! :)
Anna Waterdawn

2013-08-03 @ 23:09:35
URL: http://sylvieyellowstone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback