Bråk i globala

Ungefär varje dag bråkas det i global, oftast kring småsaker. Jag stör mig otroligt mycket på det. Jag vet att jag bara behöver stänga chatten, men jag tycker det är ganska barnsligt att bråka om så små saker på ett spel. Om ni är tvungna att bråka, ta det utanför globala chatten, och ta det i antingen vän eller grupp chatt. Jag tror alla blir mycket gladare av det.
 
Jag fattar inte heller varför personer är tvungna att lägga sig i, det är inte er sak. Men att säga t.ex. "Snälla sluta bråka", eller liknande gör inget, bara ni inte lägger er i.. För då kan ni straffas också. :)
 
Jag tycker global är bra på sina sätt, t.ex. Att man kan nå folk lättare, och vara sociala tillsammans. De mindre dåliga med globala, är att de ofta uppkommer bråk & spam.
 
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Zoe Yellowtree

VARFÖR BEHÖVER DU SKRIVA DET???
JAG VAR FACKTIST MED I DET

2013-08-15 @ 18:55:30
URL: http://Sungaze.blogg.se
Postat av: Kate Mistwood

Jag tycker att Global är bra men jag stör mig också oftast på bråk, spam osv. Så jag saknar nog stallchatten lite. Förutom att det var svårare att nå varandra då. :)

2013-08-15 @ 19:50:05
URL: http://katemistwood.blogg.se
Postat av: Miranda Moonbell

HAHAHA Zoe X'''''D Att det är bråk i globala är det som sagt varje dag, så varför tar du åt dig? ;)

2013-08-15 @ 20:47:06
URL: http://designmoonbell.blogg.se/
Postat av: Nele Shorthaven

Nej det du gör är att du skriver din reklam i chatten om bloggen sen ser du att det är bråk sen måste du ta upp det? :)

Svar: Det är OTROLIGT STÖRANDE, när folk bråkar. Och JA, jag måste ta upp det, för alla vill väl få ett stopp på det. Eller vill inte du det?
Anna Waterdawn

2013-08-16 @ 10:46:21
Postat av: Nele Shorthaven

Nej det är bara lite störande att du måste ta upp det men jag menar inget illa :)

Svar: Jag tycker det är bra att jag tog upp det. c:
Anna Waterdawn

2013-08-16 @ 16:27:54
Postat av: Claudia Winternight

Min åsikt ang. detta är väldigt stark:

Bråk och näthat- det finns på SSO
Asså, fattar ni detta?
Det bråkas HELA TIDEN i global... Alla tar allt personligt. Jag hatar att säga det, men det
var faktiskt bättre förr... Förut, när jag började spela SSO, i September 2012, höll SSO just på att växa. Men det var ändå så att de flesta kände varandra, Newbies diskriminerades inte, och om jag som level 3 frågade vän med en i level 12, fick jag alltid ett ja. Man kände igen folk i "Stallchatten" som det hette förut, och SSO var inte alls så stort och fyllt med hat, samt en massa småbarn (Förlåt) som bråkade om allt. Jag säger inte att det endast är småbarn, för det är säkert fler också, men om folk stavar "Vi siger altid bajs bajs såm hejdå" så är det ju rätt uppenbart. Ok, jag kanske har fördomar, men vem har inte det?

Förr fanns vackra ängar och mysiga stränder att rida på, nu har det bankats dit massa championat. Jag älskar championaten, men om man tänker på vad som försvunnit för att vi ska kunna få en tävling, som sedan blev upphov till att lagg började användas mer och mer, så känns det inte lika kul längre. Och lagg, ja, jag har nästan ingen lust att ens försöka komma med på topplistorna längre. Man står kanske 1:a i 5 min, sen kommer någon och skuffar ner en med 10 sekunders mellanrum. 10 sekunder! Och mina resultat är inte urkassa, även fast de bleknar rejält i de som laggar's resultat.

När man som liten noob hoppade runt i ML och FP och såg folk med snygga kläder, ville man vara som dem. Man bad dem om tips, och de delade mer än gärna med sig. Om en newbie kommer fram nu, och frågar, blir hen antingen iggad eller utskälld. Jag kan även förstå att man inte vill ha icke Star Riders i sin klubb för att det hindrar att ha event på de ställen man vill, men hallå? Alla har inte råd att köpa, alla får inte? Måste man då mobba dem för det? Till och med SSO har, pga klagobrev från oss SR fixat så att Newbies inte kan skriva Global. Hur snällt ät det på en skala? Om man nu kollar i chatten är allt man ser bråk bråk bråk och bråk. Och vem är det som bråkar tro? Inte är det Nybörjarna, för de kan inte skriva i global. Nej, det är vi Star Riders. Det är vi Star Riders som borde bannas från globalchatten, för det var mindre bråk förr, och då fick även icke SR:s
skriva i chatten
!
Det fina som skrivs i chatten, av vissa få människor som vill sprida SSO's sanna anda drunknar liksom i mängden av skällsord och skrik. Medan jag skriver detta pågår ett vilt bråk i SSO om hurvida "Hästbröllop" är rätt eller fjantigt...

Jag dör...

Jag menar, fattar ni? Hur orkar man ens ödsla tid på att bråka om sådant? Fattar ni hur många som loggar ut gråtandes från SSO? Fattar ni hur många som aldrig mer spelar SSO efter ett sådant bråk? Bra att de slutar tänker väl det flesta, men hur är det för SSO då? Just nu spelar det ju inte så stor roll eftersom det är så många som spelar, men tänk om 2-3 månader, när en stor andel av spelarna har slutat. Då kanske det inte är lönsamt att ha SSO kvar!? Vi kan inte skjuta över detta på GM:s eller SSO, för detta med bråk i global och diskriminering mot Nybörjare är något vi själva skapat, och något vi själva måste kämpa mot för att få bort. Ett gemensamt mål. Vi vill inte att stallet.se ska hända på SSO! Snälla!

Sluta bråka, så mycket enklare att bara vara trevlig. Och om någon någon gång säger något "fel", acceptera det, ok? Något av det svåraste i livet är att acceptera andras åsikter, för vi människor är alla, från naturen, besserwissers. Min åsikt är bäst, så är det bara. Eller är det så?
Sluta lagga, så mycket bättre om man är ärlig!
Och sluta mobba, bara för att någon inte har lika snygga kläder, lika hög level eller har spelat lika länge som du, ska de inte kallas "Jävla noobs".

Tack

(Skrev detta på min blogg ;) )

2013-08-16 @ 17:54:22
URL: http://jorvikjokers.blogg.se
Postat av: Cecilia Gladefield

Jag tycker att det är jättebra att du tar upp det här ämnet. Tycker att det är så himla tråkigt att det är så mycket bråk i globala :,( Varför måste alla tjafsa och vara så taskiga mot varandra och störa sig på småsaker? Så onödigt. Man ska hjälpa och ta hand om varandra istället för att trycka ner och mobba folk! Gyllene regeln, behandla folk så som du vill bli behandlad själv. Make love not war! <3

2013-08-16 @ 18:20:57
URL: http://jorvikhantverkaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback