Hopptävling med Daim

Idag var ju jag och Daim på hopptävling. Tävlingen var i centrala Jorvik, för en gångs skull.. Jag fixade iordning henne i stallet innan, och lastade sedan.
 
 
LA klassen var på Marleys bondgård. Hon var riktigt spänd när vi värmde upp på ett fält bakom banan. Hon bockade ett flertal gånger, och när vi kom in till banan var det som att sitta på en annan häst.. Och då menar jag, hon var helt vild. Vi rev flera hinder, för att hon galopperade alldeles för snabbt, vi var nära att gå omkull i en sväng.. Gick inget bra alls där.
MSV B klassen var i ridhuset. Hon var exakt likadan på uppvärmningen här också.. Svårt att hålla henne. När vi kom in på banan blev hon hysterisk igen. Vi gick faktiskt omkull i slutet innan sista hindret, men hon vägrade ut sig där. Dock fick ingen några bilder på det men.. Vi både klarade oss oskadda iallafall!
Är annars ganska nöjd, det var trots allt vår första tävling. Och nu vet jag hur hon är under tävlingar iallafall! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback