Ponnyer - Bekräftat

Vi fick i dagens uppdatering veta att det kommer komma ponnyer till SSO. Jag undrar vilka raser, men jag skulle gissa på raser som islandshäst, Connemara, någon slags ridponny kanske. Om man kollar på bilden ovan, så tycker jag de ser ut som islandshästar. Vissa säger att de är shettisar, och en tjej frågade idag om jag var blind som inte såg det.. Hur kan ni vara så säkra på att det är shettisar egentligen, lol? Anledningen till att jag tycker det liknar islandshästar, är pga den tjocka manen, kroppsbyggnaden & färgen. Såvitt jag vet kan inte en shetlandsponny ha färgen på hästen i mitten. Men alla färger är tillåtna på islandshästar, så det var därför jag trodde det. Jag kan självklart ha fel, men, men!
 
Jag tycker annars de liknar c-ponnyer i höjden. Fattar dock inte hur folk får det till shettisar, ahahah. Shettisar är mycket mindre, men alla har olika åsikter. Men jag tycker islandshäst ska komma (Ja, jag vet att islandshästar rankas som hästar, MEN i höjden har de faktiskt en ponnys mankhöjd), får hoppas på tölt & pass, dock tror jag inte det går att fixa. Vill även att Connemara och raser som den ska komma!
 
EDIT: Måste även tillägga; Jag har sett vissa i global säga "Hoppas man kan rida på dom!" Alltså. Det är väl klart man kan rida på dom, annars skulle de inte ha någon mening med att komma, haha! :)

Kommentarer
Postat av: Lisa Winterstorm

Så elakt att fråga om man är blind >.>

Svar: Ellerhur.
Anna Waterdawn

2013-08-14 @ 21:22:00
URL: http://frostmane.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker också det ser ut som Islandshästar, och jag hoppas på det. Skulle vara så mysigt med en sån i stallet *-*

Jag tycker inte det ser ut som shettisar, men som du skrev. Alla tycker olika ^^

2013-08-14 @ 22:13:58
Postat av: Matilda Greenstone

Jag är Anonym ^^

2013-08-14 @ 22:15:32
Postat av: Samantha Moonnight

Håller med dig om att de ser ut som islandshästar, skulle vara sjukt kul. *w* Dock räknas inte islänningar son ponnyer, utan som hästar. Så jag undrar. O.O

Svar: Jo, jag vet att de räknas som hästar, men i manken är de ju som ponnyer ;)
Anna Waterdawn

2013-08-14 @ 23:53:17
URL: http://goldbeauty.bloggplatsen.se
Postat av: Wilma weststone

haha har inte ens tänkt på vilken rad det är! Men en sak som verkligen inte har dykt upp i mitt huvud och det är att det är shettisar! Asså dem är ju alldeles för stora för att va det. Jag tror dem är lika stora som lindas och alexs hästar ungefär. Men guud vad tasigt att säga att du e blind :(

2013-08-15 @ 00:07:52
URL: http://weststone.bloggplatsen.se
Postat av: Aria Queenbrooke

Är total in love med den svarta/vita i mitten.. ._.

2013-08-15 @ 01:13:48
URL: http://queenbrooke.blogg.se
Postat av: Cecilia Silvernight

Jag tror det kommer New forest ponnyer! c:

2013-08-15 @ 10:34:16
Postat av: Zoe Yellowtree

men sso själv sa att det var Ponnys

2013-08-15 @ 10:45:55
URL: http://Sungaze.blogg.se
Postat av: Alice Moonstone

Anna, fin blogg ^^ och jag tror också,på Islandshästar, men shettisar vore ju inte så dumt ;))

Svar: Tack så mycket! :3 Ja, det hade varit gulligt med shettisar, haha. c:
Anna Waterdawn

2013-08-15 @ 10:56:08
URL: http://Dawntoss.blogg.se
Postat av: Britney Flowernight

Jag tror även att det kanske kommer welsh :D
Jag vet inte, men skulle vara super kul,då jag nyss sålde min häst som var en welsh ://

2013-08-16 @ 21:02:56
URL: http://jorvikgirls.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback