Sent dressyrpass med Daim

Igår kväll kände jag för att rida Daim lite. Så vi skrittade ner till Vingårdspaddocken, och skrittade runt. När vi värmt upp ordentligt i skritt, trav & galopp, började jag arbeta henne mycket. Hon sökte sig nedåt hela tiden, och höjde stegen väldigt bra. Ett nytt "projekt" är att lära henne spansk skritt, eftersom de andra redan kan det. Hon är otroligt lättlärd, så jag tänkte att det ska nog inte vara några problem. Jag höll på i säkert 20 minuter, innan jag tillslut lyckades.. Hon hade inte en sådär superbra form, men hon gick i spansk skritt!
 
Hon fick väldigt mycket beröm, & hon frustade nöjt! Vi fortsatte sedan att arbeta med galoppen. Tror aldrig jag sett henne gå så fint innan. Hon lyfte benen högt, krökte på nacken & hade underbara luftiga språng. Dressyrtävling snart kanske? ;)
Sist jobbade vi med traven. Hon lyfte inte på benen så mycket som jag ville.. Såhär såg det ut.
Red sedan en massa volter & ridvägar, arbetade ner henne i en sjukt fin form, och tillslut.. Lyfte hon på benen.
Efter det var vi klara, är otroligt nöjd med passet! Kanske kan rida lektion med henne någon gång, för någon duktig dressyrlärare? :D (Ja jag vet att travbilderna är samma förutom på benet, orkade bara inte göra två helt olika.)

Kommentarer
Postat av: Frida Silverside

Fjärde bilden är supersöt :3

Svar: Tack ! :'3
Anna Waterdawn

2013-08-09 @ 15:18:28
URL: http://fridasilverside.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback