SSO's kroppsideal

Notera att inlägget inte är stulet från någon. Inlägget skrivs pga ett önskemål från en läsare.
 
På sistone har det vart snack om SSO's kroppsideal, alltså hur karaktärerna ser ut. Och vi siktar in oss på den kvinnliga karaktären. De är anorexia smala (ursäkta för uttrycket), med väldigt breda höfter, och mycket kurvor. Midjan är pinnsmal, och detsamma med benen - Om man har långa jeans & låga skor.
 
Ex på hur smal man kan se ut, sett från 4 olika vinklar.
 
 
Jag är naturligt smal IRL, men jag skulle aldrig vilja se ut sådär. Inte så smal.. Man behöver inte vara smal för att vara vacker, det hade väl inte gjort något om de kvinnliga SSO karaktärerna hade haft lite mer hull på midjan & benen? Tycker det är äckligt att vara så smal, som min karaktär är på bilden ovan. Usch. Om man har på sig ett par byxor, som räcker nedanför knäna, då ser man inte så smal ut. Men när man väl tar på sig långa jeans.. Och en sådan här kavaj, eller en smal t-shirt, då ser man anorexia smal ut.
 
Om man tänker efter - Jag tror inte detta påverkar alla tjejer på ett positivt sätt. De kanske känner att de inte duger till, för att de måste vara smala. Så då börjar de gå ner i vikt, och blir sjuka. Det är ju inte i närheten till positivt.
 
Jag tycker SSO borde ändra på detta. Det ser hemskt ut, att se ut så som på bilden ovan. Jag hoppas VERKLIGEN att de ändrar detta.
 
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Zoey Bluenose

Jag ser ut sådära IRL , alltså inte så med håret och facet och ögonen men kroppen alltså, och JAG tycker att sso gubbarna ser okej ut, fast inte för jag är pinnsmal IRL, bara för att ..eh.. Jag tycker bara det punkt slut .

2013-07-27 @ 21:44:59
URL: http://bluenose.bloggo.nu
Postat av: emiliabraveheart.blogg.se

Håller me dig anna, vissa kan der påverka mkt för det inte finns att välja, dem borde fixa så man kan välja mellan att va pinnasmal, mellan o.s.v
Hoppas också dem ska fixa det

2013-07-28 @ 13:47:04
URL: http://emiliabraveheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback