Status på SSO

"Vi gör en klubb, och gör den till en av de största å bästa!!" "Jag gör en blogg och blir känd!" Vänta lite nu.. Hur tänkte ni egentligen där?
 
Jag läste ett inlägg om status på en irl blogg tidigare idag. Och det fick mig att tänka till, VARFÖR vill man vara så känd egentligen? Jamen, vi går och gör en klubb, och gör den till en av de största. Nej. Det är mer jobb än så. FÖRSTÅR NI, hur mycket vissa KÄMPAT för att få sina klubbar stora? Det är inte bara att knäppa med fingrarna, och så vips har du en stor klubb. Bakom varje stor klubb, ligger ett ENORMT jobb, som de kämpat med länge.. Sedan tänker ni då att ni gör en blogg, bloggar och blir stora namn inom SSO. Isåfall är man verkligen desperat efter status. JAG bloggar för att det är kul, och det är roligt att se statistiken öka, och ett plus i kanten när söta bloggläsare kommer fram till en. JAG bloggar inte för att bli känd.
 
Ibland tycker folk att vi med stora bloggar är otrevliga. Jag har hört kommentarer som folk sagt till andra, "Åh du är så trevlig fast du är känd, nästan alla andra är otrevliga". Jahapp, det tackar & bugar man för, det är inte så kul att bli kallad otrevlig, right? NI folk, som kallar bloggare för otrevliga, om ni aldrig ens pratat med dom, hur kan ni vara SÅ SÄKRA på det? Sedan finns det då de folket som tycker att vi bloggare är trevliga, och då visar det sig oftast vara så. Men att säga att någon är otrevlig, och att sprida falska rykten, nej det är fan inte okej.
 
Jag såg en gång, en tjej som sa "Jag älskar dig", till en bloggare, och denna bloggaren svarade med "Eh okej." Just då, hade jag bara lust att ge denna personen en FET KÄFTSMÄLL, för jag såg hur ledsen personen som sa det blev. Istället för att säga så, kan man väl iallafall säga "Aw :D", och de menar i största fall din blogg. Vad ger ER rätten till att vara otrevliga & kaxiga mot folk, som faktiskt ser upp till er? När ni gör så, då har ni ta mig fan gått för långt.
 
Jag behövde få utlopp för min ilska, för jag är så jävla trött på att folk som bara vill bli kända å kända å kända IGEN. Det är så idiotiskt att när ni väl blir "kända", så är ni otrevliga mot de som ser upp till er. Nej, det är inte okej.
 
Och om någon såg att jag kallade de stora bloggarna för desperata.. Nej, jag menade inte så. Klockan var ganska mycket, jag var trött, och jag går inte igenom mina blogginlägg, och jag tänker mig inte riktigt för vad jag skriver alltid, så nej, ni är inte desperata. Men de som skapar blogg, BARA för att bli kända, de är desperata. :)
 
Vad tycker NI om detta? Kommentera! (Inlägget var INTE riktat mot någon.)

Kommentarer
Postat av: Sylvie Yellowstone

Fast vad tusan ska man säga om en person skriver att denne älskar en? Min reaktion hade helt klart varit "eh okej?", av uppenbara skäl. Hur tusan kan man älska någons virtuella skal på en MMORPG- sida där majoriteten av ungarna är tolv år gamla? Obehagligt, om något!

2013-07-29 @ 08:43:49
URL: http://sylvieyellowstone.blogg.se
Postat av: Bella Eastlake

yes indeed.

2013-07-29 @ 08:51:02
URL: http://Jorviklife.blogg.se
Postat av: Matilda Greenstone

Jag måste nog hålla med Sylvie lite där. Min första reaktion skulle nog också bli en liknande. Och Jag uppfattar inte det som kaxigt. Det är ju olika från person till person men så tycker jag.
Sedan skulle jag nog få ur mig ett "tack" men när någon som man aldrig träffat förut kommer fram och säger så, skulle jag nog bli lite "chockad" ^^

2013-07-29 @ 09:18:35
URL: http://skydancers.blogg.se
Postat av: Miranda Moonbell

Jag håller med om det mesta i texten, fast man ska inte dra alla 'kändisar' över en kant heller. :)
Har själv fått höra 'Jag älskar dig! ♥' från okända, men jag fattade att de syftade på min blogg. Och det är så med de flesta kända bloggarna. Det är oftast inte din karaktär eller dig de älskar, utan din blogg och att du bloggar. :)
Om man inte drar den parallellen i tankarna förstår jag dock att det kan upplevas som smått läskigt. xD

Svar: Nejdå, jag menade inget illa haha. ^^ Jag var trött å tänker inte riktigt alltid på vad jag skriver, så jag ändrade. :C
Anna Waterdawn

2013-07-29 @ 11:45:11
URL: http://designmoonbell.blogg.se/
Postat av: IRI

Anna, i det här inlägget säger du i princip att de som är stora bloggare var lite desperata, men alltså du är ju stor bloggare själv... x)

Svar: Nej, jag menade inte att de var desperata, men de som skapar BARA för att bli kända, är desperata. Jag var trött och tänker inte riktigt alltid på vad jag skriver. :$$
Anna Waterdawn

2013-07-29 @ 11:46:27
Postat av: Siri

det var jag som blev IRI pga damptelefon

2013-07-29 @ 11:47:29
Postat av: Aria Queenbrooke

Jag skapade en blogg för att jag ääälskar att skriva. Och jag har seriöst nu 20+ bloggar... ^^^
Jag älskar att skapa, skriva och liksom jag bloggar om hästar eftersom det är det jag älskar mest.

Svar: Jo precis. Jag skapade en blogg för att alla andra hade bloggar, och sedan blev det så roligt och det är därför jag än bloggar idag! :D
Anna Waterdawn

2013-07-29 @ 12:53:58
URL: http://stablearia.blogg.se
Postat av: Maggie Westbridge

Du säger ju att man inte bara kan knäppa med fingrarna och sedan ha en stor blogg eller stor klubb. Det är ju självklart sant, men en del har inte behövt jobba så hårt för att få det dom har idag medan det finns en massa folk som har jobbat häcken av sig och inte åstadkommit något. Jag vet flera kända bloggare som helt plötsligt bestämt sig för att starta en klubb och innan man vet ordet av har dom 50 pers i kö. Det finns en massa bra klubbar och bloggar med ägare som är alldeles för stolta för att spamma med reklam och tyvärr får inte resten av världen se dem. Det där med att folk får för sig att starta en klubb och tro att den ska bli stor och berömd med detsamma, det kan jag också störa mig lite på men sen är det ju så att det inte drabbar oss speciellt mycket. Dessa personer brukar radera klubben ganska snabbt då det inte går som dom vill och de lär heller aldrig i framtiden bli någon framstående klubbägare så de påverkar oss inte.

Svar: Jo, men de finns personer som slitit stenhårt, för att få sin klubb, så stor som den är idag... :)
Anna Waterdawn

2013-07-29 @ 23:13:39
URL: http://jorvikmyggan.blogg.se
Postat av: Viktoria Winternight

Jag håller med dig

2013-10-28 @ 19:35:02
Postat av: Nova Puppyforest

Heej Anna! <33
Jag hoppas att vi kan bli vänner?? :)
Det hade varit kul.

MVH:Nova Puppyforest

2014-06-16 @ 18:27:02
URL: http://winterdream33.weebly.com
Postat av: Linnea Wolfbaker

Sliter så in i #### på att min klubb ska bli stor, håller med!!

2014-12-14 @ 11:01:17
URL: http://linneawolfbaker.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback