Vara kompis med "de kända"

Jag fick ett önskemål om att skriva MIN åsikt, om de personer som bara vill vara kompis med "de kända" med stora bloggar, bara för att få status. Detta är min åsikt och ingen annans. :)
 
Vi alla vet väl gott och väl om folk som bara vill vara kompis med "de kända", för att kanske bli kända själva, eller få mer status. Egentligen kan man väl inte riktigt kalla SSO spelare för kända, det är bara det att de som kallas för kända, har stora bloggar oftast, eller gör videos, inte mer än så. Visst det är gulligt när folk kommer fram till en och säger hur mycket de gillar ens blogg, men när de vill bli vänner och börjar tjata, då blir man lite smått irriterad. Det kommer ofta fram folk till mig och säger att de gillar min blogg, det uppskattar jag väldigt mycket, men när de börjar tjata och hålla på blir jag bara trött.. Jag vet inte om jag kom ifrån ämnet men ja, det jag skrev ovan kan ju vara bra att veta också.
 
Att bara bli kompis för någon för att den har en stor blogg, är ju rent ut sagt patetiskt.. Jag trodde man fick vänner genom sin personlighet och så, inte genom ens blogg?! Ett exempel, en tjej har velat prata med mig länge. Sedan sa hon att hon ville prata med mig för att jag var "känd". Jag blev inte glad ett dugg, och blockade henne.. Blev faktiskt riktigt ledsen, jag vill ha vänner som gillar mig för den jag är, inte för att min blogg är stor. Det tror jag många vill.
 
Jag blandar bara ihop allt i en enda röra i detta inlägget, men jag tycker det är patetiskt att vilja vara kompis med folk bara för att de är "kända".... :) Jag får mina vänner genom min personlighet, inte genom tjat och stalking.
 
EDIT: Ni får ju självklart gå fram och prata med mig, så ingen missuppfattade. xD Och en grej till, läste en kommentar från Nico, och om ni vill bli kompis med de kända för att de verkar trevliga, då är det helt okej, men om ni bara vill bli kompis med de kända för att få status, så är ni helt ute och cyklar. :D
 
Vad är ER åsikt angående detta? Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Zoey Bluenose

Heeej, Skriver fail nu for jag er utomlands so kan ej skriva 3 sista boksteverna i alfabetet men iaf.
Ja jag holler med dig, Jag elskar juh din blogg och du verkar jette trevlig, men derfor ska jag juh inte borja tjata po dig so att vi blir venner, Aja holler iallfall helt med dig,
Mvh , Zoo ,3

2013-07-26 @ 15:14:33
URL: http://bluenose.bloggo.nu
Postat av: Lova was here

Detta kan man ju bara hålla med om!
Att försöka bli vän med dem kända för att jag, tex. få "ststus" det är faktiskt nästan elakt, vissa känner då att dem inte tycker om dem man är, uschusch

2013-07-26 @ 15:20:09
URL: http://lovastarstar.blogg.se/
Postat av: Lova was here

Den man är* inte dem man är ;) xD

2013-07-26 @ 15:20:26
URL: http://lovastarstar.blogg.se/
Postat av: Allison Dawnstar

Jag visste inte ens om din blogg innan du skrev det i klubbchatten (så bra koll har jag, haha) ;)

Svar: Hahahah xD
Anna Waterdawn

2013-07-26 @ 15:29:57
URL: http://Allison.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra Mistdawn

Jag skulle ALDRIG gå på nåt sånt.. Det är ju rent sagt patetiskt. Som du sa. Och ja.. jag vill också att personerna jag är vän med inte bara vill utnyttja mig, som en del personer vill...

Aja, och... Det är jätte konstigt det här (kommer nog du tycka) men jag gillar din personlighet, den person du är etc. Och jag saknar alla våra stunder tillsammans alla de minnen. :( Om jag frågar om vi inte kan börja om på nytt, skulle du säkert säga 'glöm det Kerstin!' haha, heter inte Kerstin, och jag skoja.. x))

2013-07-26 @ 15:48:03
URL: http://starstableryttarnas.blogg.se
Postat av: Zoe Deerdawn

Hello. Jag brukar oftast försöka prata och så med dom som är lite "kändare", men inte för att dom är "kända". Utan för att det typ bara är dom "kända" som bryr sig om folk och är snälla. Men jag är ingen person som tjatar, det är ju patetiskt!

Mvh Meloniz

2013-07-26 @ 16:05:29
URL: http://wildbelle.bloggplatsen.se
Postat av: Donna Fishstone

Hej!
Jag har ju sagt till dig i global att du har en bra blogg, för det har du ju. Men när jag frågat sen om du vill göra ngt ere nt för att du e såkallat "känd" utan för att du verkar vara en snäll och rolig person! Och hur jag då fått reda på det är ju genom bloggen, men det e ju nt bloggen jag tänker på då, utan din personlighet!
Såååå, vill du göra något?
Och nu vet du ju varöfr jag frågar:)
Kramar Donna

Svar: Jo, jag blir superglad när folk säger så, och roligt när folk vill göra något. Men visst, vi kan göra något, mejla mig när du vill, är oftast online och har tråkigt haha. :D
Anna Waterdawn

2013-07-26 @ 17:23:43
URL: http://mylovelystarangel.blogg.se
Postat av: Juliette Stardawn

Åh håller med dig putte!c8 Att enbart vilja bli vän med någon för att kanske få lite status är rent patetiskt. Dom personerna är bara kändiskåta helt enkelt ;_; Jag väljer mina vänner utifrån deras personlighet, inte utseende, kändisskap eller dylikt. Punkt slut!

2013-07-26 @ 17:28:24
URL: http://jstardawn.blogg.se
Postat av: Nicole Seaknight :3

Att vilja bli vän med kända för att de verkar ha en bra personlighet tycker jag inte är något fel. Men, vill du BARA bli vän med kända som har en bra personlighet och inte "normala" med bra personlighet så är det ju.. konstigt haha.

Nej, alltså det där med att bli enbart för kändisskapen är ju patetiskt. Fick höra att jag var "kändiskåt" när jag försökte lära känna folk och klubbägarna i MW.

Jag tycker inte att det på någon nivå är okej att kalla folk för sånt. ;_; Okej nu snackar jag inte om ämnet, meen... Jag tycker man ska vara rädd om vad man säger och tror när folk försöker bli vän med en! De behöver faktiskt inte vilja bli vän för kändisskapen, men de som vill det är idioter. :)

Svar: Nejnej, om man vill bli kompis med en för att de verkar trevliga, då är det helt okej. Men för att få status, nej, då säger man stopp. Alltså, det är ju sjukt att kalla folk för kändiskåta, är det fel att försöka bli kompis med sina egna klubbägare? Enligt vissa verkar det ju så, lol.. :P
Anna Waterdawn

2013-07-26 @ 18:14:06
URL: http://Fireruby.blogg.se
Postat av: Lily Silverhall

Hej! Bra skrivet :D Jag är kompis Med Lily Rainstorm, Inte för att hon har starstableworld.se utan för att vi lärde känna varandra genom OP, Vi chattar o tkr om varandras personligheter, Jag skulle aldrig vilja vara vän med henne för att hon är "känd" utan jag är vän med henne, för vi litar på varandra och är bra kompisar!

Svar: Jo precis så! Man ska inte bry sig om personen är känd eller inte, hur hon/han ser ut, utan man ska gilla denne personens personlighet! :)
Anna Waterdawn

2013-07-26 @ 19:06:29

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback