Dressyrtävlingen med Storm idag

Efter Valedales championat ryktade jag Storm en sista gång innan tävlingen, och ledde sedan in honom i transporten. Allting var redan packat och klart igår.
 
När vi kom fram till tävlingsplatsen, som låg i södra Jorvik, bytte jag om till mina tävlingskläder och värmde sedan upp honom i ena delen av ridhuset.
När det var vår tur att starta travade jag in på banan, red rätt upp och hälsade sedan.
Började sedan rida mitt program i arbetstrav, jag började med snett igen
Fattade sedan arbetsgalopp och fortsatte kontrollerat på programmet.
Skrittade sedan, energiskt, bra form, fin ställning, framåt.
Vände sedan rätt upp, red i piaff och sedan passage.
Gjorde sedan två piruetter.
Vände sedan snett igenom, fattade galopp och förlängde den, måste ha sett riktigt tjusigt ut!
Avslutade sedan med en snygg skänkelvikning, vände sedan rätt upp i arbetstrav och hälsade.
Sedan när jag ridit mitt program stod Siri utanför och väntade, så vi stod och väntade på resultatet tillsammans.
Till slut fick vi resultatet. Jag fick 60% för mitt program, och vann! Är superstolt och glad! ♥
Åkte sedan hem med ett leende på läpparna och tog bort knopparna ur Storms man. ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback