Troféskåp & hemstall

Ja, jag tänkte börja med att säga att detta handlar om idéer & åsikter. Som jag hört från många, vore det inte bra med ett troféskåp? Själv har jag snart fyllt två sidor med rosetter, och jag vill inte sälja dom. Så därför skulle det vara bra med ett troféskåp, där man skulle kunna ha hur mycket rosetter som helst. Och nu när man kan ha 8 hästar i sitt hemstall, alltså.. Det funkar INTE på 2 små boxar och en stor. Där får bara 4 plats right? Vissa använder den mörka, men enligt mig, så är den inte till någon användning när den ser ut som den gör, den är så uschig. Jag skulle aldrig få för mig att ställa någon av mina hästar där, för jag tycker inte det är särskilt snällt. Det finns en tom vägg, eller ja tom å tom, det är en anslagstavla, en höbal som aldrig kommer till användning å lite småsaker. Vad ska vi ha det till egentligen? Det finns en anslagstavla vid garderoben, och just den lilla delen är perfekt. Garderoben står bra, det finns en anslagstavla å lite annat smått, där man hämtar vattnet är perfekt, det hänger sadlar & träns där, våran egna lilla sadelkammare, det är SMART. Men nu kommer vi ju till den delen då vi är inne i stallet. Som jag sa, DET ÄR FÖR TRÅNGT. Jag har inte lust att klämma ihop två eller tre hästar i en box, utan de skulle kunna ta bort höbalen å anslagstavlan å det andra, å sätta dit två boxar istället. Den mörka boxen kunde de göra till en 'riktig' box, alltså ta bort tunnorna och det där proppskåpet. Proppskåpet kan ju vara någon annanstans, ellerhur? Den stora boxen skulle de kunna dela upp i två st. Och om man gör det å lägger till två boxar vid den väggen och gör den mörka boxen ljus, ja då finns det sammanlagt 7 boxar. En för lite, men det hade vart BÄTTRE. Små boxdörrar, eller snarare mindre 'öppningar' till boxarna hade vart bättre, det hade sett mer realistiskt ut. Å vad jag hört så ska Star Stable vara realistiskt, right? ;) Detta är bara mina idéer och åsikter, men vissa av er kanske håller med.
 

Kommentarer
Postat av: Matilda Greenstone

Jag håller HELT med! Jag tycker du ska skicka iväg detta till starstable och tipsa dem om det, de kanske inte vet hur de ska göra. Bra idé ;)

2013-05-23 @ 19:07:48
URL: http://skydancers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback