Ett nytt arbete

Imorse rusade Johanna in i huset och väckte mig. Hon berättade att hon behövde ha hjälp med att ta hand om hingsten i en av hagarna utanför Jorvikstallets murar. Jag hade sovit ut ordentligt, så jag tänkte att det inte kunde skada och gick sedan ut.
 
Jag mötte henne vid stallet och vi gick småpratandes ner till Traveller, som hingsten heter. Hon berättade att jag skulle ge honom mat, fylla på med vatten, och försöka komma i kontakt med honom. Johanna berättade även att han var ganska vild av sig, så det var bäst att jag hade hjälmen på mig. Sedan gick hon.
Jag gick in, och han stannade en bit ifrån mig. Jag pratade lugnt med honom, han kikade på mig ett tag och sedan rusade han iväg.
När jag var klar gick jag upp till Johanna och hon sa att Herman ville prata med mig. Jag gick till honom och han berättade att om jag ville skulle jag få ta hand om hingsten, och rida honom lite då och då om jag ville. Jag tackade självklart ja, detta skulle bli så kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback