Användning av buggar

Det var längesen jag skrev ett "riktigt" åsiktsinlägg, så nu kör vi på ett då. Detta kommer handla om vad jag tycker om att man använder/utnyttjar buggar.

Först och främst, jag kan själv erkänna att jag använt mig utav buggar, och i dessa fallen är det longeringsbuggen (som är borta) och vildhästbuggen. Jag tycker själv att det är FEL att utnyttja och använda buggar, även fast jag använder vildhästbuggen ibland.
 
Nu tänker väl ni, varför använder hon sig utav vildhästbuggen eftersom hon tycker det är så fel? Jo.. Enda gången jag använder mig utav vildhästbuggen är om jag ska fota till min blogg, och det skadar ju inte allt för mycket. Jag försöker att använda vildhästbuggen ytterst sällan. Så innan ni kommenterar att det är dumt och dåligt av mig att använda vildhästbuggen, tänk efter själva, har ni aldrig använt en bugg? Jo precis!
 
Annars, så använder jag aldrig buggar. Buggar förstör spelet och jag råder er till att rapportera in buggar så fort ni skulle hitta någon eller få reda på någon - För SSO's bästa.
 
Sammanfattat så tycker jag det är fel att använda/utnyttja buggar, det förstör spelet, och om vi tillsammans försöker motverka det så gör vi SSO till ett ännu bättre spel, right? :D

Kommentarer
Postat av: Esmeralda Silverforce

Fast just vildhästbuggen behöver man inte ha så dåligt samvete över - någon GM har sagt att det räknas inte som en bugg, men det bör inte uppmuntras till att använda den eftersom det blir jobbigt för dem att fixa till kontot om man tar bort fel filer ;)

Svar: Jasså, det visste inte jag haha! Men dåså! :)
Anna Waterdawn

2013-10-27 @ 16:08:50
URL: http://monokerus.se/
Postat av: emilia moonpaw

vissa buggar kan man ju inte rå för, tex. ljusbuggen i valedalesjön (om den räknas)

Svar: Nej, det är klart! :D Menade bara om man gör det med mening ;)
Anna Waterdawn

2013-10-27 @ 17:33:21
Postat av: Carina Flowerlake

Jag har oftast skickat till sso om buggar, jag tycker det är fel att använda det OFTA, när man vet att det inte är bra, + att man inte ska säga det vidare till andra, det blir ju bara värre! :) Så om jag ärkänner själv att jag gjort b.la vildhäst buggen, longerings buggen ( stavning? ) , hoppa upp på taket buggen osv. x) Men jag lägger aldrig ut på yt eller säger till andra, inte en så bra idé , enligt min åsikt! :)

2013-10-28 @ 17:18:29
URL: http://therider.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback