Spoila uppdrag

Idag tänkte jag dra upp vad jag tycker om att spoila uppdrag, på sin blogg, och inne i själva spelet.
 
Jag ska bli bättre på att inte spoila och berätta i detalj, utan visa någon enstaka bild, och skriva vad jag tyckte om uppdragen + att jag fortsätter använda min spoilerskylt. Det är roligare så, både för mig och för er, så att ni ska kunna undvika alltför mycket spoilande.
 
Jag tycker det är respektlöst att spoila för folk som inte vill bli spoilade. Om någon säger i klubb chatten t.ex. "Snälla spoila inte." Och så spoilar man ändå, ja då tycker jag att man är ganska elak om man gör det med mening + man visar ingen respekt för denne personen.
 
Till bloggar på blogg.se kan man lägga in inlägget i en slags spoiler kod. Om man trycker på inlägget, så kommer det visas sedan. Alltså slipper du se inlägget om du inte klickat på det. Jag har koden någonstans i datorn. Jag tycker det är ganska jobbigt att det spoilas överallt på alla bloggar. Jag brukar bara visa de nya grejerna, och det är inte spoil. Uppdragen utvärderar jag bara lite nu för tiden, och det tar jag faktiskt inte som spoil, då jag inte säger vad som händer. ;)
 
Nu drar vi slutsatsen! Jag tycker det är respektlöst att spoila i spelet om ingen vill, och jag tycker det är jobbigt med att det spoilas på de flesta bloggar.. Jag hatar själv att bli spoilad. :)
 
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Matilda Silverwater

Jag tycker det är bra med spoilerskyltar iaf ^^

Annars vet jag inte vad jag tycker xD

2013-09-03 @ 19:20:50
URL: http://Silverwater.blogg.se
Postat av: Matilda Greenstone

Jag hatar också att bli spoilad, och har själv haft väldigt svårt för bloggar som lägger upp spoil.
Men jag blev endast sur för att jag så gärna ville läsa dem, men inte kunde då det var spoilat ^^

Men jag tycker iaf att du verkar ha en bra plan! :)

2013-09-03 @ 19:59:26
URL: http://skydancers.blogg.se
Postat av: Esmeralda Silverforce

Jag tycker det är jätteviktigt att åtminstone varna om spoilers. Om man har satt ut en tydlig varning får läsaren sedan fortsätta på egen risk liksom - men det är ju viktigt att spoilervarningen syns ordentligt. Jag letade förut efter något sätt att spoilerskydda inlägg men hittade aldrig något, men nu då jag vet att det faktiskt går så får jag väl ta och börja leta igen.

2013-09-03 @ 20:30:09
URL: http://monokerus.blogg.se/sso
Postat av: Adrienna Darkbell

Jag tycker inte om att bli spoilad i någonting. Inte i filmer, spel, eller vad det nu kan va. Har en kompis som i princip MÅSTE bli spoilad när det gäller filmer, och jag förstår inte riktigt, då blir det ju ingen överraskning. c'x
Jag tycker att det är bra att folk sätter upp spoilerskyltar eller som Alicia Starnight, hon har koden du pratade om. Då kan man lungt scrolla vidare utan att riskera att råka se någonting som man inte vill se.

2013-09-03 @ 21:05:34
URL: http://adriennadarkbell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback