Klubbar

Personerna som ville att jag skulle skriva detta inlägg är Adrienna Darkbell och Matilda Greenstone och ni hittar deras bloggar här och här!

På sistone har det snackats mycket om att när folk lämnar klubbar får de en massa skit över sig. I detta fallet är det klubbägaren som gör fel. Inte den som lämnar. När man lämnar, det är inte så att man säger upp vänskapen, man kanske inte vill vara med längre, eller så vill man prova något nytt. Jag ser inget fel i det.
 
Men ändå finns det de klubbägare som blir gnälliga, sura och arga om en medlem lämnar. I vissa fall händer det att klubbägaren får hela klubben emot denna personen som lämnat, och jag tycker det är riktigt dåligt av ägaren.
 
Jag förstår inte, förut brydde sig nästan ingen om man lämnade, och nu blir det ett herrans kalabalik om någon lämnar. Jag har varit med om att folk blivit arga på mig för att jag lämnat, jag har sedan hört att de sagt saker som att jag är elak och annat i klubbchatten efteråt. Jag menar, vem är det som är elak om man kallar någon annan för elak, bara för att man lämnat en klubb?
 
Jag kan medge att jag blir RÄDD för att lämna klubbar nu, för folks reaktioner, kommer dom hata mig, kommer dom tycka jag är elak, kommer dom inte gilla mig längre? Ungefär så har jag känt varje gång jag lämnat en klubb den senaste tiden. Det är hemskt att det ska behöva vara såhär..
 
Sedan blir även folk sura för att någon har samma regler som deras klubb, och anklagar dom för att ha stulit dom. Vem har sagt till dig då, att de inte kommit på dom helt själva? Du kan inte ha dina regler för dig själv, men om de bara kopierat rakt av, då är det en annan sak.
 
Annars så tycker jag att klubbar är ett bra sätt att kunna hålla kontakten med vänner, umgås och ha kul! Men att folk blir arga nuförtiden för att man lämnar - Nej, usch, fy & blä på det. Det är det värsta med klubbar.
 
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Myra Riverfall

Jag tror många klubbägare tar det personligt när någon lämnar. De tror automatiskt att man hatat klubben och att klubbägaren på nåt sätt är dålig/värdelös liknande. Det är SÅ fel. Ibland vill man bara pröva nåt nytt, eller vara med i samma klubb som sin kompis. Så får man skit för det. Har varit med om det, och det är inte kul. Man förklarar varför man går ur och att det inte har med klubben att göra och att man trivts jättebra, men sitt brev blir bara ignorerat. Är det tacken för att man förklarat osv. Och Betonat att det inte har med klubben att göra?
Startar man en klubb måste man inse att folk kommer lämna den. Kan man inte inse det är man inte i emotionellt tillstånd att ha en klubb isåfall.
Säger lite som du, man vågar inte testa nya klubbar osv. För man är rädd att bli hatad på nåt sätt!
Bra inlägg och intressant ämne du tog upp. Skönt att höra att det inte bara är jag som tänker på det sättet!

2013-09-10 @ 13:58:35
Postat av: Alicia Starnight

Haha känner igen mig så, blev så när jag lämnade en klubb och skapade MW.

2013-09-10 @ 17:32:17
URL: http://aliciastarstable.blogg.se/
Postat av: Jenny Snowhill

ang alicia's kommentar. Så beroende på hur man lämnar, ljuger man folk rätt upp i ansiktet, säger att - nej detta blir nog slutet på våran vänskap. - Eller att - jag borde inte lämna - men jag gör det iallafall. Så får man skylla sig själv, lämnar man så lämnar man. Ger man idiotiska självförsvar så gör man. Man får dessvärre tänka på HUR man lämnar. Man kan inte lämna dramatiskt, och rätt 'drygt' och tro att allt är frid och fröjd. :)

Så, det är inte bara klubbägarens fel. Man ska mötas på halva vägen! ^^

2013-09-10 @ 21:42:28
URL: http://snowhill.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback