Morgonritt med Lisa

Det är inte ofta jag är ute och rider på morgnarna, men det ska bli regn över dagen, och jag har ingen lust att rida i regnet. Så jag masade mig upp ur sängen, bytte om och gick ut till stallet. Där väntade sex hungriga hästar på mig och stod och stampade otåligt med hovarna. Jag funderade över vem jag skulle ta med mig ut på en tur, och jag valde till slut Daisy. Jag vågar inte riktigt ta med mig Tor än, då han aldrig varit här, och jag har inte hunnit rida honom "på riktigt" ännu. Men jag tänkte ta ett dressyrpass sedan när regnet minskar eller när det slutar.
 
Innan jag gjorde iordning Daisy så ringde jag till min lillasyster Lisa. Jag hade ingen lust att rida ut ensam på Daisy utifall att. Jag har ju trots allt inte haft henne så länge. Lisa sa att hon gärna följde med och tog med sig sin nya ponny Nova. Vi skrittade sedan ut från Vingården tillsammans till ljudet från fåglarnas kvitter och vinden som ven.
Daisy skrittade raskt på i täten, nerför vägen. Jag ville inte rida en allt för lång runda då hon stått still ett tag. Jag har så fullt upp nu för tiden, jag måste verkligen börja rida alla hästarna ordentligt, MINST 3-4 gånger i veckan. När vi sedan då skrittat en stund fattade vi trav. Vi red lätt och svängde sedan vänster vid en korsning och fortsatte vidare när vi sedan svängde höger vid ännu en korsning.
Där gav jag Daisy en galoppskänkel och vi gungade fram i en lugn takt över stigen som ledde mot Silvergladebyn. Vi red dock inte in i Silvergladebyn, utan svängde vänster. Daisy lyssnade väldigt bra på mina hjälper, och hon blir bara bättre & bättre.
Vi svängde sedan ner på ett fält bakom Marleys hoppbana. Där blev det full galopp, och efter det skrittade vi hem. Jag tyckte att det blev ett väldigt lyckat pass! Har även vart hos frisören och blekt bort det lila håret nu när jag skriver detta inlägget, så ni får se bild alldeles strax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback