Södra Jorvik bilderna

Alla blev vi väl lite hysteriska över Södra Jorvik bilderna, och jag tänker säga vad jag tycker och tänker om bilderna, det kanske blir ett långt inlägg, men eftersom det handlar om Södra Jorvik, så hoppas jag att ni orkar läsa! ;)
Första bilden. En skog, det är grönt och lite mystiskt, och jag själv tycker att skogen är sagolikt vacker. Frågan är bara, var ligger det? Är det skogen som syns från Moorlands strand? Med tanke på att träden ser ungefär likadana ut. Eller är det något helt annat? Jag gillar iallafall detta stället mycket, även fast jag inte vart där, men det lär ju bli helt amazing!
Detta måste då alltså vara en by. Gillar det nya, har vi ens sätt allt detta nya i centrala Jorvik? Jag gillar alla små hus, bänkarna, ja ALLT! Bakom det tjocka trädet åt höger tycks jag skymta ett blått utropstecken? Blåa uppdrag ju. Tycker iallafall att detta vi fått se av denna byn är väldigt fint och jag längtar så. Om man kollar ungefär ovanför utropstecknet så ser man även något som liknar en bro upp till någon sorts mur runt byn, även en byggarbetare.
Här ser vi en frisör och en affär med utrustning till hästarna, och lite längre bort ser vi en till affär och en kvinna som står med en gul ikon ovanför huvudet. Det kanske är en affär, men hon står framför ett hus.. Så kanske en bank? Där vi kan förvara våra SC och JS. Så då kanske man kan ha obegränsat med JS i framtiden. Visst jag bara pladdrar på, men det är möjligt!
 
Men det som fångade min uppmärksamhet mest av allt på denna bilden.. Om ni kollar ut genom porten längst bort i bilden, ser ni en grind och gula murar. Och vilket stall har en sådan här grind, och gula murar runt sig? Jo, inget mindre än Jorvikstallet! Jag är 99% säker på att det är Jorvikstallet, fick mig en liten kick när jag såg det i porten.
Sista bilden. Här har jag några starka funderingar, kanske låter galet, men jag är säker på min sak, och det känns nästan som jag tror rätt. Om ni kollar åt vänster, bredvid transporten och bredvid stallväggen, alltså emellan, så ser ni några streck i luften, ellerhur? Jag har mina funderingar att det kan vara Fort Maria! Jag menar, liknar inte det Fort Pinta skylten? Eftersom båda heter Fort, så tror jag det är Fort Maria med tanke på skylten. Och om det nu är Fort Maria, så är detta.. Det nya Hillcrest stallet. Om man såg på kartan så låg det nya Hillcrest stallet i närheten av Fort Maria, och jag är 99% säker på att man kan se Fort Maria ifrån det nya Hillcrest stallet. Så, JA, jag tror faktiskt att detta är det nya Hillcrest stallet!
 
Annars så är det sjukt vackert här. BLÅA TRANSPORTER OCKSÅ JU! Detta liknar ett stall och man ser små byggnader och någon typ av silo i bakrunden, även en by eller något åt höger, iallafall ett torn.
 
Är helt asdfghjkl av dessa bilderna, är sjukt glad över att SSO teamet visat de för oss. Och nu borde det väl vara nära, eftersom de visat bilder?!

Kommentarer
Postat av: Nichole Starrock

sista bilden tror jag faktiskt att det inte är fort maria elr nya Hillcrest! fort maria om jag inte minns fel låg mer ute mot kusten vid vattnet och med tanke på att det är FORT maria tycker jag att det borde likna ett fort precis som fort pinta! :3 men vad vet jag! tror inte att det är nya Hillcrest heller! då skulle det nog ligga lite fler större hus i närmare! Det torn man ser tycker jag ligger lite för långt bort för att man ska kunna säga att det tillhör samma "by" som huset å transporten! :3 Själv skulle jag kunna chansa på bedrövade dev's farm elr va han nu hette! men vad vet jag.. eller någon överhuvudtaget än! :) allt man kan är att gissa! ^^

Svar: Men man kan inte se någonting eftersom stallet är i vägen, och i en bild på bilderna så var det en by med torn, det var därför jag trodde det var så. :3
Anna Waterdawn

2013-09-25 @ 20:13:46
Postat av: Myra

Ja.. Med tanke på att de presenterade ponnyerna (bara!!) en vecka innan de kom är det mycket möjligt att det närmar sig.. 8DD även fast detta är en mycket mer speciell grej såklart :3

2013-09-25 @ 21:38:51
Postat av: Donna Fishstone

Det är nog rätt Anna!
Det ser ju klart och fint ut.
Jag och Maria Moondaughter pratade lite om det och kom fram till att de måste vara klara snaaart, för de kan ju inte visa ett halvfärdigt bygge, eller hur?

Donna

2013-09-26 @ 09:25:09
URL: http://mylovelystarangel.blogg.se
Postat av: Alicia Starnight

Tror inte det är Fort Maria eller nya Hillcrest stallet, båda ligger nära Solnedgångens holmar när vi såg det på kartan, och man ser att det är fastland.

2013-09-26 @ 14:37:04
URL: http://aliciastarstable.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback