Vad jag tycker om skolan

Personen som ville att jag skulle skriva detta inlägget är Matilda Greenstone, och ni hittar hennes blogg genom att klicka HÄR!

Vad tycker då jag, om skolan?
 
Jag tycker att det är bra att skolan finns, även fast jag tycker det är otroligt tråkigt, och otroligt jobbigt. Mina favoritämnen är idrott, hemkunskap, musik och matte. Allt annat är sjukt tråkigt enligt min åsikt.
 
Men även fast skolan är tråkig, så är den bra och man lär sig mycket, som jag nämnde ovan. Om den inte fanns, hade jag kanske inte suttit här och skrivit detta inlägg, ellerhur?
 
Jag skulle aldrig få för mig att hoppa av skolan heller, för jag vill gå ut med bra betyg, och få ett bra jobb. Jag har förutsättningar för bra betyg, men jag är så förbannat lat - Jag gör hellre annat än att sitta och plugga flera timmar om dagen. Det är väl dags att rycka upp mig själv, och börja plugga lite mer.
 
Sammanfattningen då. Jag tycker det är bra att skolan finns, och att man lär sig mycket, MEN att det är otroligt tråkigt.
 
Vad tycker ni om skolan? :)

Kommentarer
Postat av: Alice silverberg

Tycker som du, asså om vi inte gått i skolan hade inte vi kunnat skriva tex

2013-09-06 @ 18:40:56
URL: http://aliceochagnesssoliv.blogg.se
Postat av: Esmeralda Silverforce

Skolan är viktig för ett fungerande samhälle, men jag tycker ofta att dagens skolor lägger ner för mycket energi på fel saker och systemet är som byggt för att alla ska hata det. Ämnena som måste läsas läggs ofta upp på ett sätt så att eleverna inte ser nyttan i att lära sig dem, och där faller mycket av undervisningen innan den ens har börjat. De betygssystem som är i bruk fungerar ungefär lika bra som att säga till varje djurart på en djurpark att klättra upp i ett träd, vilket alla inte har möjliga förutsättningar för, men det tas inte i åtanke utan alla ska klara samma mål. Jag har aldrig funkat i skolans ramar och har haft en jäkla tur med ett kvickt huvud, för annars hade jag nog inte klarat mig alls.

2013-09-06 @ 19:34:54
URL: http://monokerus.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback