Att kämpa sig tillbaka - Del 17

Jag kollade skräckslaget mot dörren och såg hur den öppnades. När den första mannen fick syn på mig smalnade hans ögon till små springor. Han stirrade hatiskt på mig innan han började fumla efter någonting i hans ena jackficka. Föremålet han lyfte upp fick mig nästan att trilla av hästen och när han riktade pistolen mot mig vände jag tvärt med Devil och skenade ut från gården. Devil kastade sig fram i enorma galoppsprång och jag trodde verkligen han skulle gå omkull i den stunden. Jag var så rädd, rädd för att han skulle gå omkull, rädd för att trilla av, rädd för att bli skjuten eller för att bli infångad av de där hemska männen igen.

 

Jag galopperade i några minuter längs den mörka grusvägen och till slut började jag skymta landsvägen några hundra meter bort. Jag kollade snabbt bakåt och såg att en bil var på väg emot oss. Jag manade på Devil och efter någon minut nådde vi vägen. Jag fortsatte hem och när jag slutligen galopperade in på gårdsplanen kom mamma och pappa utrusande. ”Ring… Polisen!” Flåsade jag och hoppade sedan av Devil. Jag drog efter andan då bilen hade följt efter mig hem och jag tog tag i Devils tyglar och sprang in med honom i stallet. Jag ropade lite lågt på mamma och pappa och de följde efter. Jag hörde två bildörrar öppnas och sedan slogs de igen. Jag hörde hur de knastrade i gruset och när de kom närmre stallet.


Kommentarer
Postat av: Lova skylake

OMG, det blir bara mer och mer spännande :O

2013-12-17 @ 11:54:01
Postat av: Zoe Yellowtree

emen snälla det blir så spännande så man önskade att man kunde få läsa mer av den med att betala dig med sc xD

2013-12-17 @ 17:15:30

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback