Att kämpa sig tillbaka - Del 12

”Isabella, du får en chans till med Devil.” Det var vad mamma hade sagt till mig efter att vi fångat in Devil och efter att Wilma åkt hem. Nu skulle jag verkligen anstränga mig. Jag skulle träna honom varje dag, få honom att anförtro sig åt mig, och sedan så skulle vi kanske kunna börja tävla. Jag var ute i stallet i Devils box. Jag hade nyss ryktat honom och skulle iväg och hämta hans träns. När jag hämtat det och sedan tränsat honom ledde jag ut honom i manegen och började gå runt med honom. Jag skulle ha lite markarbete med honom, få honom att respektera mig. Varje gång han försökte flytta på mig visade jag tydligt mitt utrymme och flyttade på honom istället. Han höll på att bråka med mig hela tiden, men i slutet så började han faktiskt lyssna. Han var uppmärksam och försökte inte flytta på mig längre. Varje gång jag stannade, tvärnitade han nästan. Så jag hade lyckats för tillfället.

 

När jag senare gick in i huset berättade jag för mamma om det lyckade markarbetspasset med Devil. Hon log och sa ”Bra jobbat.” och sedan gick hon själv ut i stallet. Hon skulle hålla några lektioner, och när hon ändå var på väg ut bad jag henne kolla till Devil.

 

Själv satt jag uppe på mitt rum och spelade på datorn. Jag letade runt på internet efter spel och såg en annons på något spel som hette Star Stable. Vad tusan är detta? Tänkte jag. Jag klickade mig in på en ceriserosa hemsida och registrerade mig. Sedan installerade jag spelet och loggade in. Jag spelade i flera timmar och oj så kul det var! Detta var underbart, och precis ett spel för mig.


Kommentarer
Postat av: Quinn Seastar

Jättebra, men åkte Isabella hem?

Svar: Jaa..? x)
Anna Waterdawn

2013-12-12 @ 10:47:42
Postat av: Donna Fishstone

Men isabella är väl huvudpersonen?

2013-12-12 @ 16:11:09
URL: http://mylovelystarangel.blogg.se
Postat av: Isabel Southrock

haha spela starstable x) bra berättelse! :D

2013-12-12 @ 17:07:32

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback