Att kämpa sig tillbaka - Del 18

Vi stod helt tysta i stallet medan vi hörde stegen närma sig. Vi hade lyckligtvis hunnit släppa in Devil i hans box, medan vi stod längst in i stallet, några meter ifrån Devil. Jag kunde nu höra hur stalldörren i andra sidan av stallet, långsamt öppnades. Mamma och pappa hade hunnit ringa 112 så fort jag kom hem, och jag kunde bara hoppas på att de kom snart… Det började bli ont om tid. Jag hörde deras steg närma sig oss i stallgången, och för varje sekund som gick, kom de närmre. Jag kikade fram och då såg dem mig. De började springa emot oss, och när de hade upptäckt oss alla tre riktade den ena mannen en pistol emot oss. Jag hörde ett vagt ljud av bilar och sedan hörde jag bildörrar öppnas och slås igen.

 

Helt plötsligt ropade någon, ”Polis! Upp med händerna!” De två männen såg otroligt förvånade ut och kollade bak. Deras ansikten bleknade och de släppte pistolen och höll upp händerna i luften. Snabbt kom två poliser fram och satte handklovar på dem och ledde sedan iväg dem. En tredje polis kom fram till oss och kollade så allt var okej.

 

Två veckor senare var allt löst. De hade fått böta och de satt i fängelse nu. Snart var det jul, och jag hade lite hemliga planer med Devil, som ska uppfyllas.


Kommentarer
Postat av: Alva

Åh du skriver så himla bra :'D

2013-12-18 @ 17:43:29
URL: http://emoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback