Att kämpa sig tillbaka - Del 20

Jag ledde glatt in Devil i stallet, som nöjt gick bredvid mig och frustade till ibland. Han verkade också glad. Hans öron var spetsade framåt och när jag efter fem minuter tagit av hans utrustning och gett honom mat, tog jag fram mina ryktgrejer och gjorde honom fin. Efter att jag var klar skulle jag springa bort till affären och köpa lite godis inför kvällen, vi i familjen skulle ha en filmkväll tillsammans. Efter en stund hade jag ryktat klart honom, och stängde sedan hans box dörr och gick ut ur stallet. Jag hoppade upp på cykeln direkt och cyklade mot affären. I affären såg jag en annons om en hopptävling på en gård inte så långt bort. Jag log lite smått, och jag visste exakt vad jag tänkte göra.

 

När jag någon timme senare kom hem, fullpackad med godis, chips och läsk, gick jag in i huset och bytte om till myskläder. Klockan var runt 18.00 nu. Först skulle vi äta och då skulle jag berätta om att jag tänkte ställa upp i en hopptävling med Devil, som faktiskt var av den 24e december, konstigt nog. När vi satt vid bordet åt vi under tystnad, tills jag bröt den. ”Uhm… Mamma och pappa?” Frågade jag och kollade på dem. ”Det är en hopptävling den 24e december på en gård inte så långt härifrån och jag tänkte att… Att jag kanske skulle kunna få ställa upp med Devil?” Fortsatte jag och kollade blygt på dem. De utväxlade blickar emellan varandra, vilket inte såg bra ut alls. Sekunderna gick och sedan sa pappa, ”Vi pratar om det senare.”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback