Att kämpa sig tillbaka - Del 22

Dagarna gick och nu var det helg. Alla träningar under veckan hade varit riktigt framgångsrika och det hade gått otroligt bra, under varje pass faktiskt. Devil verkade tycka det var hur roligt som helst, och det gjorde även jag, även fast han betett sig lite konstigt. Mamma och pappa hade blivit rasande när jag berättat att jag anmält mig och Devil, men till slut gav de med sig och sa att de skulle följa med till tävlingen, hjälpa mig och stötta mig. Jag hade blivit överlycklig och slängt mig i deras armar och kramat om dem. Idag skulle Devil få vila, jag skulle bara ha en mysdag med honom, pyssla om honom och så. Jag hade planerat att tillbringa min dag i stallet.

 

Efter frukosten gick jag ut i stallet. Jag ropade på Devil medan jag gick mot hans box, och han gnäggade högljutt och glatt, till ljudet av min röst. Jag log för mig själv och när jag kom fram stod Devil och kollade ut ur den lilla öppningen i boxens dörr. Hans ögon var fulla av liv som vanligt och öronen spetsade. Hans näsborrar var uppspärrade och man såg hur uppspelt han var. ”Vi ska tyvärr inte träna idag pojken, men jag ska vara hos dig hela dagen!” Sa jag och gav honom en puss på hans silkeslena mule.

 

Jag stod i timmar och ryktade honom, med tre olika borstar… Jag redde ut manen och svansen och flätade det sedan. Jag masserade hans rygg och han måste ha tyckt det var otroligt skönt eftersom han stod och halvsov. Men plötsligt ryckte han till och vände sig sedan mot mig. Jag kände mig ganska nervös, och var inte alls beredd när han gjorde ett utfall mot mig och högg tag i min arm med hans tänder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback