Att kämpa sig tillbaka - Del 4

Jag skrittade runt på Devil i manegen. Han var otroligt pigg men även fast hästar är pigga så ska man skänkla på ännu mer för att få ut deras energi, så jag lät honom skritta på. Ibland försökte han rycka tyglarna ur händerna på mig, men det var inga större problem. Än hade ingen märkt att jag var inne i ridhuset, och det var jag glad över, för om mamma och pappa fick reda på att jag red Devil utan deras tillåtelse skulle jag nog få utegångsförbud i en månad.

 

När jag ridit klart smög jag in i stallet så fort jag kunde och jag tror inte att någon märkte mig. Wilma var här idag, någonstans, och tjejer som henne kunde man absolut inte lita på, enligt min personliga åsikt. Jag ställde snabbt in Devil i den stora rymliga boxen och gick sedan iväg med hans utrustning. Självklart mötte jag Wilma och hon blev genast misstänksam. ”Vem har du ridit?” Frågade hon och flinade åt mig. ”Jag hjälper bara barnen med hästarna” ljög jag och kollade glatt på henne och fortsatte gå. Jag pustade ut. Det var nära ögat.

 

När jag var klar i stallet gick jag in i huset. Jag åt middag och sedan var jag så trött så jag gick och la mig och somnade direkt. Jag sov djupt under natten och när jag vaknade såg jag solstrålar sippra in från persiennerna i fönstret. Jag kikade ut och det var en strålande dag. Mamma skulle dessutom hålla ett litet dagridläger idag, så de hade tur med vädret.

 

När jag gick ner satt mamma vid köket och läste en tidning. Pappa sov fortfarande och mina syskon kollade på teve. ”Redan vaken?” Sa hon och kollade skeptiskt på mig under sina glasögon. ”Ja jag gick och la mig tidigt igår” svarade jag och log snett. Hon log tillbaka och återgick till att läsa tidningen. ”Jag går ut i stallet” sa jag och hon nickade till svar. Men när jag kom ut till stallet var Wilma och hennes kompisar här. Jag hörde hur de pratade om dagridlägret idag och jag förmodade att de skulle vara med. Jag gick bort till Devil och smekte hans silkeslena mule och pratade lite med honom. Sedan hörde jag Wilma säga, ”Hoppas jag får rida Devil idag… Det har alltid varit min dröm, och jag klarar ju av sådana hästar som honom.” Hon fortsatte, ”Bortsett från vissa andra” och så mötte hon min blick och flinade. Hennes kompisar började fnittra hysteriskt. Jag suckade och ignorerade dom.

 

Mamma kom ut och skrev upp vilka hästar de fått. Hon gav aldrig Devil till någon, så jag trodde absolut inte att någon på ridlägret skulle få honom. Men när hon skrivit klart och jag läser på tavlan så ser jag… Att Wilma ska ha Devil.


Kommentarer
Postat av: Ximena Darkwood

Fortfarande spännande....

2013-12-04 @ 10:26:25
Postat av: Aria Starfall

Jätte braaa!

2013-12-04 @ 10:32:46
URL: http://nattstad.se/ariastarfall
Postat av: Esmeralda Eastdotter

o.o SPÄNNANDE!

2013-12-04 @ 14:30:28
Postat av: zoe dolphinborn

Vad! inte kan hon rida devil!! spännande!

2013-12-04 @ 14:57:53

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback