Att kämpa sig tillbaka - Del 8

Några dagar senare sitter jag i bilen på väg hem. Jag hade vart på sjukhuset i ungefär fyra till fem dagar. Mest för observation. Devil är hittad och står oskadd i sin box igen. Han hade inga större skador när de hittade honom, han hade bara lite rivsår, som han troligtvis fått ifrån grenar och buskar. Mamma och pappa har berättat att jag aldrig får rida honom igen efter vad som hänt. Men man vet aldrig vad jag kan göra. Jag gillar Devil otroligt mycket. En bråkig häst som kastar av folk hit och dit, men när jag är med honom, när jag rider honom, är han som förvandlad. Som att det är vi två som hör ihop.

 

Medan jag suttit och funderat över allt som hänt, så har jag inte märkt att vi har kommit hem till gården. Jag tittar ut över hagarna och över ridbanorna, där jag ser privatryttarna rida sina hästar. Jag ler lite för mig själv och stiger sedan ur bilen. Andas in luften av skog, av stall, av hemma. Det första jag gör är att gå in i stallet för att hälsa på Devil. Jag smeker hans smäckra hals och går sedan in i boxen och sätter mig i ena hörnet. Han kommer fram och nosar på mig och frustar glatt. Jag sitter där tills det blir mörkt ute och sedan går jag in i huset. Jag äter middag och fortsätter sedan upp på mitt rum och sätter mig vid datorn. Jag surfar runt på lite olika sidor och spelar en massa spel innan jag ser att klockan är 23.07. Dags att sova. Jag gör mig i ordning och kryper sedan ner i min varma, gosiga säng och somnar till ljudet av vinden.

 

När jag vaknar smiter jag ner i köket och tar en morot ifrån kylskåpet. Det har blivit som en rutin, att ge Devil en morot varje morgon. Jag går ut i stallet till hans box men ser några människor stå utanför hans box. Mamma är en av dem. Jag stirrar förvirrat och går sedan fram med bestämda steg. Jag blänger på mamma och sedan presenterar hon mig för personerna hon pratade med. ”Detta är min dotter Isabella. Isabella, detta är Maya och hennes mamma Kristin som ska kolla på Devil.” Det hugger till i hjärtat. Redan några som nappat på annonsen om Devil? Jag kollar sorgset på Devil som står i sin box och stampar otåligt med hovarna. Till slut ler mamma och säger till Maya, ”Du kanske vill testa att rida honom?”

 

Maya skrittar runt i manegen på Devil. Devil ser ut att vara otroligt uttråkad medan Mayas ansikte strålar av glädje. ”Jag älskar honom!” Tjuter hon glatt när de flyger över en oxer på 60 centimeter. Hon rider runt manegen och styr sedan mot hindret igen, men denna gång hoppar inte Devil, han tvärnitar framför hindret. Maya flyger över hindret och landar på sin arm i fallet.


Kommentarer
Postat av: Ximena Darkwood

Yes hon trilla av!

2013-12-08 @ 12:27:20
Postat av: Anna Rainforce

Den är jättespännande! Men kan du försöka kolla din mejl oftare? Ha en bra dag!

2013-12-08 @ 13:25:45
URL: http://starstablegalaxy.blogg.se
Postat av: Zoe Yellowtree

yess >.<
Hoppas inte dendära Maya kmr köpa Devil ;__;

2013-12-08 @ 17:14:58
URL: http://SuperDream.blogg.se
Postat av: Moa Ponyforest

Längtar till nästa avsnitt! :D
Jag hoppas verkligen att Maya inte köper Devil... :o

2013-12-08 @ 18:34:16
URL: http://bravehorses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback