Mitt liv - Del 1

Jag galopperade ut genom Jorvikstallets östra grindar på min älskade korsningsponny Stormwhisper. Något av det bästa både han och jag visste, det var att rida ut sent på kvällen. Det kanske inte var den bästa idén då man knappt såg något, men jag älskade lugnet och att det inte befann sig så mycket människor ridandes ute just då. Det var skönt att rensa tankarna och bara rida en mysig tur med sin häst. Fast jag hade ju en hel del hästar hemma att sköta. Jag bor i Jorvikstallet tillsammans med min familj. Vi har en egen privat avdelning i det stora, gula stallet, där vi har alla våra hästar. I Jorvikstallet finns det en liten paddock och en enorm arena. Det är hyffsat nära till både hav och terräng. Jorvikstallet omges av höga murar. Det finns några få avdelningar att bo i där. Jag och min familj bor i det lilla huset mitt emot stallet. Ett tag bodde jag på Vingården, jag var tvungen att stanna längre än förväntat eftersom bron till Skördebygden gick sönder. Skördebygden är de sydligaste delarna av ön Jorvik, där jag bor.
 
Någon timme senare skrittade jag in på stallplanen igen. Stallet stod lugnt och välkomnade och jag smög tyst in med Storm vid min sida. Vi måste vara tysta, tänkte jag till honom. Jag fick ett svagt frustande till svar och jag log lite för mig själv. När jag var yngre hade vi upptäckt att jag var en så kallad "Soul Rider". Det är väldigt sällsynt, och något som är ännu mer sällsynt är att jag behärskar de fyra olika krafterna. Stjärnan, månen, blixten och solen. Mina fyra vänner Alex, Linda, Lisa och Anne har en vadera av dessa krafter. Dock är både Lisa och Anne försvunna och ingen vet var de är. Sökandet har pågått i flera månader men inga spår efter dom har hittats. Iallafall så har jag någon typ av band till alla mina hästar. Jag kan tala med de flesta hästarna, men banden till mina egna är som starkast. Storm är min första häst, och jag har haft honom ända sedan dagen då han föddes. Vårat band är som starkast till varandra.
 
När jag gick in i huset senare stod båda mina föräldrar och kollade allvarligt på mig.
"Var har du varit?" Frågade mamma och kollade på mig, lite skeptiskt.
"Jag var ute med Storm igen, men..." Började jag men avbröts av mamma.
"Vi har sagt till dig att inte vara ute och rida såhär sent, något kunde ha hänt!" Sa hon upprört.
"Men inget hände." Muttrade jag.
Jag suckade och gick till mitt rum. Jag bytte om från mina ridkläder till min pyjamas och kröp ner i sängen. Jag somnade efter bara några minuter och vaknade upp till skinande sol.

Del 1 av min Fan Fiction. Jag hoppas ni tyckte det var bra, och kommentera gärna om vad ni tyckte och ifall jag borde fortsätta! Jag skulle uppskatta det väldigt mycket! :D

Kommentarer
Postat av: Sandy Sleepymountain

Jätte bra skrivet tyckte jag! När kommer nästa del då? :D

Svar: Vet inte riktigt, men det lutar mot kanske 2-3 delar i veckan! :) Och tack så mycket! :D
Anna Waterdawn

2013-12-25 @ 22:59:26
Postat av: Alica Snowgirl

Jag tyckte att det var jättebra! :DD

Svar: Tack! :D
Anna Waterdawn

2013-12-26 @ 07:17:08
Postat av: Lovisa Starheart

Jag gillade verkligen delen! Bra skrivet osv. ^^

Svar: Thank youuu! c:
Anna Waterdawn

2013-12-26 @ 07:20:36
URL: http://Starstablelive.blo.gg
Postat av: zoe dolphinborn

fortsätt!

2013-12-26 @ 07:29:39
Postat av: Minna Silverhill

Den var jättebra!!!!
Hoppas många tycker den är bra och en 2 del kommer!!! :D

Svar: Tackar :-)
Anna Waterdawn

2013-12-26 @ 08:25:35
Postat av: Lily

Den förra serien var jättebra och likaså början av den här :) Tycker du ska fortsätta om du vill det! :D

Svar: Tack :DD
Anna Waterdawn

2013-12-26 @ 11:23:22
Postat av: Siri

Told you it was good!

2013-12-26 @ 12:50:34
URL: http://moonbear.blogg.se/
Postat av: Rebecca Winterbell

Såå bra!!

Svar: Tack! :D
Anna Waterdawn

2013-12-27 @ 17:40:04
URL: http://snowdancerz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback