Fakta om Nightmystery

Nightmystery, eller som han kallas, Mystery, fick jag som en födelsedagspresent idag, 19e maj, av mina föräldrar. Han är svart med en stor bläs och fyra vita strumpor. Han är av rasen Oldenburgare och är 180 cm i manken, alltså en riktigt stor häst. Han är 14 år gammal och är en valack. Hans inriktning är fälttävlan, dock inte så duktig inom hoppningen, men väldigt bra lämpad för dressyr och terräng. Han kommer ifrån Tyskland, en tidigare fälttävlanshäst. Men de började tävla vid så tidig ålder att han tröttnade och total vägrade att gå in på någon bana, och när han väl kom in så hoppade han inte ett enda hinder och rörde inte en fena. Men däremot gick han nöjt ut med högburet huvud ifrån banan. Därför sålde de honom till en familj, därav blev han en familjehäst. Jag skulle säga att han inte hade varit lämpad som det, men han är from som ett lamm. Han var väldigt lyhörd med denna familjen, då de inte tävlade. Men senare ville deras barn börja tävla på riktigt, och de försökte med Mystery, men han vägrade som sagt, lika mycket som han gjort med den tidigare ägaren, som var en rutinerad tävlingsryttare. Mitt mål, är att träna honom till den hästen han en gång var, och den hästen han kommer kunna bli. VÄLKOMMEN HEM MYSTERY. ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie Northbard

Lite sent men, GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!!<3:D

Svar: Tack så mycket! :D <3
Anna Waterdawn

2013-05-19 @ 22:41:11
URL: http://sofieSSO.devote.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback