Ridlägret del 6

DEL 5 HITTAR NI HÄR.
 

Jag ledde ut Animo från ridhuset och ställde henne i hennes box. Jag sadlade och tränsade av henne, och gick sedan ut med henne till spolspiltan. Sköljde av henne och la sedan på ett fleecetäcke, och ledde ut henne till hagen. När jag tagit av grimman och släppt henne, rusade hon ut i hagen, och självklart skulle hon rulla sig. Perfekt, tänkte jag. Men sedan log jag och sa tyst för mig själv, ”Jag önskar du var min”.

 

Jag hade stått kvar vid hagen ett bra tag, då två tjejer från ridlägret kom och skulle in. ”Hej”, sa jag och log. De kollade på mig med en överlägsen blick och gick sedan in i hagen och började fnittra hysteriskt. De trodde antagligen att jag inte hörde det, men då hade de fel. Den ena av tjejerna, Jamie, sa lite onödigt högt, ”Jag fattar inte hur Erica kan låta den där Melissa rida Animo, hon ser ut som en hösäck på Animos rygg”, och sneglade sedan på mig med ett elakt flin. Den andra tjejen, som hette Haley, nickade instämmande.

 

Jag gick långsamt ifrån hagen, och smet in i stallet. Jag satte mig ner i Animos box, och bara satt där. Jag satt där i flera timmar, tills de började leta efter mig. Några av tjejerna hittade mig, och hämtade Erica. Jag sa inte så mycket, jag var bara ledsen för det Jamie och Haley gjort. Men jag kunde inte låta de synka mig. De var bara två avundsjuka personer. Och sådana hade jag handskats med förr.

 

 

Kommentarer
Postat av: Hedvig Mcfield

MEER! ♥

2013-06-19 @ 20:44:50
URL: http://hedvigmcfield.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback