Dressyrträning med Misty

Miranda och Magic följde med oss på vår träning igen, men det var ändå gott om folk i ridhuset. Jag värmde upp på vägen dit i trav, och sedan galopperade jag honom lite lätt i ridhuset innan jag skulle testa att se vad han kunde. Först testade jag passage, i början var han lite ostadig, men strax därpå så fick han in i en riktigt fin passage och gick otroligt fint.
 
Jag testade även piaff efteråt, och där fick han in den direkt! Han har stor potential för dressyren, och om jag ska vara ärlig, när jag fick honom visste jag att han var en dressyrhäst, men jag trodde inte att han skulle kunna så mycket redan nu.
När det ändå gick så bra, så gjorde jag några piruetter, det enda var att han lyfte på hovarna för högt ibland, annars skitbra! :D
Och så ryggade vi lite.. Det var ju inget svårt. ;)
 
Jag känner att vårat band mellan varandra blir starkare, och starkare! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback