Fakta om Airmist

Airmist, även kallad Misty är en hingst av rasen Danskt Varmblod. Han är 5 år gammal och 170 cm i mankhöjd. Hans inriktning är fälttävlan, men hans riktiga specialitet är dressyr. Om ni sett hans steg, skulle ni se vilken kapacitet han har. Han dansar fram, han rör sig så vackert. Men hans liv har varit tufft. Och han har inte haft möjligheten att ge sig ut på banorna. Under åren han inte bodde hos mig, blev han väldigt illa behandlad och är därför rädd och aggressiv mot människor. Han bits, sparkas och gör utfall mot vem som helst, trots att personen rent ut sagt varit lugn. Men jag har redan börjat arbeta bort detta, och det känns som att hans tillit växer för mig. Han hugger efter mig ibland, och gör små utfall, men inte mer. Han är väldigt rädd för saker och ting, och har svårt att anpassa sig till sin nya miljö. Men eftersom Storm och jag är lugna, så smittar det av sig på Airmist, och han står fint i sin box, och gör inga större scener. Ikväll har jag bara låtit honom stå i stallet med Storm, och låtit honom vänja sig vid allt. ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback