Varm dag med hoppning i ridhuset

Bestämde mig för att ta på mig en t-shirt idag, då det är väldigt varmt och våren verkar närma sig. Dock är det ju lite kyligt på kvällarna, så får väl fortsätta ha jacka då, haha. Jag ryktade, sadlade och tränsade Storm, och sedan begav vi oss mot ridhuset. Han kändes pigg, och lyssnade och reagerade bra på mina skänklar på vägen dit, alltså verkade detta bli ett bra ridpass. Jag skrittade och travade honom dit, sedan så galopperade jag lite i A delen, men red sedan in i B delen, och började hoppa de små hindrena. Han rev inget, men han är som sagt i toppform med konditionen på topp med. Vi testade sedan lite högre hinder, inga rivningar där heller, utan bara det att han stötte emot ett och annat hinder. Men det gör ju alla hästar, trots att de är mycket vältränade. Jag travade och skrittade av honom tillbaka till Vingården, inga problem alls. Så det var ett framgångsrikt ridpass. Här kommer en bildbomb, så ser ni hur det såg ut. Tjejen i ridhuset var snäll och fotade åt mig, tack! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback