Att sätta copyright på en outfit

En läsare ville att jag skulle skriva min åsikt, om att sätta copyright på en outfit, och om vad jag tycker om att man måste fråga innan man får "låna någons" outfit.
 
Jag tycker det är PATETISKT att man skriver på sin blogg, t.ex. "Jag vill att du frågar mig innan du lånar min outfit". Det är inte ens din outfit. SSO har ett begränsat antal kläder, tror du verkligen att det bara är du som har den outfiten? Det finns över 90 000 spelare, du kan INTE vara unik med outfits.
 
Om du nu ser någon med samma outfit som dig, so what? Du behöver inte gå fram och säga att den är din, eller bli arg inombords för att någon "tagit" "din" outfit. Denne personen kanske inte ens visste att du hade den... :) Du kan inte sätta copyright på en outfit, det är inte ens du som äger kläderna, det är inte du som äger spelet, det är inte du som gjort kläderna eller spelet heller för den delen. Det är SSO som har copyright på alla kläder å allt sådant, inte du. :)
 
Det är som att jag skulle komma fram och säga såhär till dig IRL. "Jag har en sån där tröja, du får inte använda den!" Hur tycker ni det låter egentligen?
 
Vad tycker ni om att sätta copyright på outfits, och säga till folk att de inte får använda dom?

Kommentarer
Postat av: Myra R.

eftersom ditt och Amanda's inlägg var såpass lika så orkar jag inte skriva om en ny kommentar så det är samma som jag skrev till henne x) för det är ju ändå min åsikt som inte ändras vem som än frågar!
Jag är ganska ny på SSO så inte vetat av att folk håller på och säga sådana löjliga saker. :)
Innehållet på star stable online är copyright World of horsecraft AB. Det är det företaget som har copyright på allt innehållande spelet och inget annat. Folk som tror att de ens kan sätta copyright på något vet inte vad copyright är. Bara genom att googla och trycka på första bästa länk får man ett ton med nyttig information.
Man har copyright på sitt eget verk om det når en verkshöjd (något som är tillräckligt originellt och självständigt) att kombinera ett par svarta ridbyxor med en blå tröja är inte att skapa ett eget verk. Det som är ett verk är däremot de där byxorna och tröjan som är copyright horsecraft, eftersom det tillhör deras spel. Man har inte copyright på något man använder på star stable, det är dem som har det.
Jag har lika rätt som du att använda svarta ridbyxor och blå tröja från star stable. Ingen av oss har dock copyright på det överhuvudtaget. Folk som säger att de har copyright på ett outfit från star stable (egentligen en kombination av flera delar av grafik som ägs av horsecraft) är man bara okunnig och naiv. Jag har inte denna åsikt för att jag ''tycker'' att det är löjligt att uppge något så felaktigt. Jag har denna åsikt för att uppge det är felaktigt och stämmer inte.

Svar: Precis.
Anna Waterdawn

2013-08-05 @ 13:36:01
Postat av: Myra R.

Jag är ganska ny på SSO så inte vetat av att folk håller på och säga sådana löjliga saker. :)
Innehållet på star stable online är copyright World of horsecraft AB. Det är det företaget som har copyright på allt innehållande spelet och inget annat. Folk som tror att de ens kan sätta copyright på något vet inte vad copyright är. Bara genom att googla och trycka på första bästa länk får man ett ton med nyttig information.
Man har copyright på sitt eget verk om det når en verkshöjd (något som är tillräckligt originellt och självständigt) att kombinera ett par svarta ridbyxor med en blå tröja är inte att skapa ett eget verk. Det som är ett verk är däremot de där byxorna och tröjan som är copyright horsecraft, eftersom det tillhör deras spel. Man har inte copyright på något man använder på star stable, det är dem som har det.
Jag har lika rätt som du att använda svarta ridbyxor och blå tröja från star stable. Ingen av oss har dock copyright på det överhuvudtaget. Folk som säger att de har copyright på ett outfit från star stable (egentligen en kombination av flera delar av grafik som ägs av horsecraft) är man bara okunnig och naiv. Jag har inte denna åsikt för att jag ''tycker'' att det är löjligt att uppge något så felaktigt. Jag har denna åsikt för att uppge det är felaktigt och stämmer inte.
Däremot att skapa en användare med nästan identiskt namn som någon existerande, uppge sig för att vara den spelaren (drabbas oftast ''kända'') OCH klä sig som den, ha samma häst är dock inte tillåtet :) däremot att ha samma outfit finns det liksom ingen regel eller lag på att man inte få ha. Däremot om man umgås mycket med någon och träffar den ofta och personen har ett outfit man gärna också vill ha, kan man ju fråga om man får härma bara för att vara vänlig, inte för att man måste!

2013-08-05 @ 13:40:42
Postat av: Myra R.

ursäkta dubbelposten.. det stod att jag inte skickat iväg kommentaren men hade visst det .__.

2013-08-05 @ 13:42:11

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback