Bad med Sylvie

Ungefär runt lunchtid, berättade jag för Sylvie Yellowstone, att jag skulle rida och bada med Storm. Hon undrade ifall hon fick följa med, och självklart fick hon det! Vi möttes upp på Vingården där vi sedan fixade iordning oss, och sedan begav vi oss mot stranden där vi skulle bada.
Efter att vi skrittat en bit, fattade vi trav. Storm frustade nöjt flera gånger, och travade glatt på. Jag struntade i att arbeta med honom, för vi skulle rida och bada, och ha det roligt tillsammans.
När vi ridit igenom Silvergladebyn, red vi i samlad galopp, resten av vägen till Äppellundens strand.
När vi kommit ner till stranden hoppade jag snabbt av, och tog av sadeln & filten. Jag la det åt sidan, och tog sedan av benlindorna, och bytte skor, till ett par sneakers.
Sedan började vi bada! Åh vad kul det var. Storm och jag plaskade runt, stegrade, skuttade, galopperade, ja allt! Det var superhärligt, och Sylvie verkade också ha kul.
Vi avslutade sedan med en strandgalopp, jag släppte nästan tyglarna helt, och lät bara Storm springa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback