Barbackaritt med Myra

Igår kväll drog jag med mig Myra på en barbacka ritt. Haha, nejmen, jag frågade henne å hon ville med. ;) Vi skrittade ut från Vingården, och följde vägen ner, över träbron. Daim, som jag tog med mig, som skulle få bada för första gången i Törne, skrittade raskt på, med huvudet högburet, och öronen spetsade framåt. Jag kände hur pigg mitt lilla sto var, och var beredd ifall hon skulle få för sig att göra något, lite mindre smart. ;) (Som att skena.)
 
När vi kommit över bron, och ut på vägen mot Silvergladebyn, fattade vi trav. Hon rusade iväg lite i början, men jag fick snabbt kontrollen över henne igen. Efter ett par steg frustade hon nöjt, och sökte sig nedåt.
Vi skrittade igenom Silvergladebyn, Daim blev väldigt nervös för allt nytt.. Människor, alla olika ljud. Jag höll igen henne så gott hon kunde, så vi skrittade hyffsat lugnt igenom byn. När vi ridit förbi Steves gård svängde vi in på en väg åt höger, emellan två fält. Där fattade vi kort galopp. Vi red sedan in på ett fält åt vänster.
Vi kom ut på vägen till Fort Pinta. Vi red ner för en brant backe, ner till stranden. Där fattade vi galopp, och där blev det även lite glädjeskutt från Daim. ;)
Jag lät henne ta sin tid att gå ner i vattnet, men hon tvekade inte en sekund och gick sedan ner.
Sedan travade vi runt lite, och så stegrade hon sig.. Fick kasta mig om halsen på henne, var nära på att åka av.
Sedan kom det som jag nästan förväntat mig.. Hon bockade och kastade av mig. Så, hela jag var blöt på hemvägen, mysigt!
Sedan red vi hem, det blev lite trav i början, sedan full galopp! Vi skrittade återigen genom Silvergladebyn, och fortsatte samma väg hem. Tyckte hon var väldigt duktig, för att vara första gången för henne att bada. Det var även första gången jag red barbacka på henne. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback