Fler tankar kring ponnyerna

Jag undrar hur de kommer se ut, hur höga dom kommer vara, hur speciella de kommer vara, ja allt möjligt. Jag funderar även på tänkbara raser. Islandshäst tror jag de första kommer vara, New Forest och Connemara är några exempel jag skulle kunna gissa på annars. Annars så tror jag väl att de kommer vara de 4 som syntes på bilden vid uppdateringen igår. Men det kan ju komma fler raser, vem vet?
 
Jag såg en jämförelse över hur höga de kan vara, jag vet inte om det är sant, men jag tycker det verkar troligt. Inlägget kan ni läsa HÄR. Jag tycker att höjden hon fått fram i en jämförelse med de nuvarande hästarna, verkar vara ganska troligt. Ett intressant inlägg om ponnyerna, som jag tycker alla borde läsa.
 
Jag tänkte också på, ponnyerna kanske får några "speciella" egenskaper. Hade varit jättekul om de varit envisa. T.ex. Att de inte lyssnade på en till 100% förens de är lvl 15. Alltså om man kanske ska åt höger.. Så går de åt vänster, bara för att de vill, och för att de är envisa. Hade tyckt det var jättekul!
 
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Elizabeth highstar

Jag tror också på don raserna. Men islandshästarna har ju en till gångart(stav?) så det kan ju avgöra lite:)

Svar: De ha TVÅ extra gångarter. c:
Anna Waterdawn

2013-08-15 @ 21:51:21
Postat av: Evelyn Moonnight

Alla islandshästar har ju inte pass, utan det finns ju de som bara har 4 gångarter. Därför tror jag att det kommer bli lite svårt att fixa Islandshästar :)
Misstolka inte detta som en kommentar som är taskig utan jag tycker bara att islandshästar är så himla underbara och så ;)

Svar: Jo, jag vet att vissa bara har 4 gångarter. Haha nejdå, jag vet att det kan bli svårt å fixa. ;)
Anna Waterdawn

2013-08-15 @ 22:08:24

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback