Första uteritten med Daisy

I förr går red jag och träffade Manda vid Steve's stall. Vi planerade att rida en första uteritt med våra ponnysar, eller ja, det var iallafall min och Daisys första uteritt. Så jag tänkte att det skulle vara bra med lite sällskap, så jag mötte upp Manda.
 
När jag väl var framme skrittade vi ut på en väg mot Firgrove bron. Daisy trippade på och slängde med huvudet lite då och då. Hon taktade ganska mycket, men jag lugnade ner henne. Till slut gick hon lugnt och avslappnat.
När vi börjat trava och galoppera lite smått, hör vi ett brummande ljud bakom oss. Jag kollar bak över axeln och ser en bil komma i full fart. Jag hinner inte förbereda mig förens Mandas ponny Sasha skenar iväg och tvärnitar, och än mindre när Daisy börjar stegra sig. Folk som bor på Jorvik borde väl ändå ha lärt sig att köra lugnt?
Vi fortsatte sedan vidare. Vi red upp mot Hollow Woods, på vägen mot sommarstugan. En väldigt bra galoppsträcka med lite stockar, så vi ökade farten, och så hoppade jag första gången med henne. Hon flög över hindrena, och det var helt underbart.
Vi skiljdes sedan åt nedanför sommarstugan eftersom vi bor åt två olika håll. Daisy blev orolig, men lugnade ner sig snabbt när hon insåg att det inte var någon fara. Vi red ut på Everwind, och jag funderade. Borde jag galoppera här redan med henne? Jag märkte hur upphetsad hon blev över allt det öppna framför sig, så jag släppte på tyglarna och vi for fram i en lagom snabb galopp. Hon tyckte det var jättekul, och när hon fick syn på muren lite längre fram ökade hon farten och skuttade över den.
 
Jag är väldigt nöjd med vår första uteritt. Näst på tur står nog ett rejält dressyrpass, med några avslutande skutt. Isåfall får jag nog vara i ridhuset, för där finns allt jag behöver.

Kommentarer
Postat av: Hedvig Northhall

De är så sjukt söta :'D

Svar: Visst är dom haha :D
Anna Waterdawn

2013-08-29 @ 09:16:38
URL: http://hedvignorthhall.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback