Ge sig på andra

Detta är inte världens bästa ämne att ta upp, men jag gör det ändå. För ni ska få höra mina åsikter kring detta ämnet, och hur fel jag tycker det är. Jag tror till och med jag blir den första som skriver detta, så det blir spännande. Kom bara ihåg, detta är inte riktat emot någon alls.
 
Jag har märkt en grej på sistone. Det är att folk ger sig på de äldre spelarna på SSO, och säger kommentarer som "Du är för gammal för att spela". Alla har rätt till att spela, men det får mig att undra. Det kanske är du som är för liten för att spela?
 
Sedan finns de även folk som ger sig på andra på grund av deras läggning. Och då undrar jag hur f*n tänker ni egentligen? Det är inget fel med att ha olika läggningar. (Jag hoppas ni fattar vad jag menar, för jag vill inte nämna orden på min blogg pga yngre läsare.)
 
Detta gör mig så arg. Ni har absolut ingen rätt alls att säga till vuxna att de inte får spela, eller säga "Äckligt", "Ew" eller liknande till personer med en annan läggning. Jag ser inget fel i något av detta jag nämnt ovan. Alla är olika, och olika är bra.
 
På internet ska man ta sitt ansvar. Ni som har något emot vuxna spelare, eller spelare med en annan läggning än din egen, ja men håll käften istället för att vräka ur dig någon kommentar till dessa människor, som faktiskt KAN såra dom.
 
Som jag alltid brukar säga när jag är arg på folk som beter sig som skit.. Tänk före ni säger något, tack... :)
 
Vad är era åsikter angående detta?

Kommentarer
Postat av: Nellie S

Fint skrivet, tycker likadant

2013-08-27 @ 14:51:00
Postat av: Melissa Silverforce

Jag har också skrivit om detta. Eller ah, liknande. Det är ett ämne som många verkar glömma och det är sjukt bra att sånt här uppmärksammas och skrivs om, och jag tycker fler borde göra det. Förstår verkligen inte vitsen med att hoppa på folk över internet. Jag tror som du, att de flesta som hoppar på andra är för små för spelet, och inte riktigt fattar hur mycket ord kan såra. Så, fortsätt skriv om sånt här. :D
Tycker om din blogg, btw :)

Svar: Jo, men precis! Tack så mycket :D
Anna Waterdawn

2013-08-27 @ 17:33:20
URL: http://silverforce.blogg.se
Postat av: Ida Hawkberg

Och du vågar inte skriva homosexuell?

Svar: Jo, MEN om du läste hela inlägget, så är det inte lämpligt att nämna pga yngre spelare. :)
Anna Waterdawn

2013-08-27 @ 17:44:17
Postat av: Esmeralda Silverforce

Tycker det är konstigt att vi lever på 2000-talet och folk kan ändå inte lära sig att alla människor är individer som är lika värda oavsett ålder, läggning, religion, hudfärg etc... Fast det som är mest skrämmande är väl de föräldrar som bankar in dumheter i huvudet på sina barn så att barnen tror att det bara finns ett enda sätt att leva på.

2013-08-27 @ 18:30:12
URL: http://monokerus.blogg.se/sso
Postat av: Ida Hawkberg

Jag läste.
Varför var det inte lämpligt att nämna?

Svar: "Jo, MEN om du läste hela inlägget, så är det inte lämpligt att nämna pga yngre spelare. :)"
Anna Waterdawn

2013-08-27 @ 20:04:52
Postat av: Miranda Moonbell

Tycker inte att det är olämpligt att skriva ut 'sexuell' läggning i och med att det heter så, men håller med om inlägget i övrigt! :3

2013-08-27 @ 23:44:27
URL: http://designmoonbell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback