Hästraser

Jag är väldigt spänd över de sista hästraserna.. Jag väntar fortfarande spänt på speciellt andalusiern och lipizzanern. De hästraser som är kvar, är INTE överstrukna.
 
  • Danish Warmblood (första veckan)
  • English Thoroughbred (första veckan)
  • DutchWarmblood (första veckan)
  • Morgan (första veckan)
  • Westphalian
  • Andalusian
  • Dutch Warmblood
  • American Paint Horse - Tobiano
  • Morab
  • Oldenburg
  • Selle Francais
  • American Paint Horse - Overo
  • Appaloosa
  • Lipizzaner
  • Akhal-Teke
Alltså är den westfaliska (tror jag det heter?) hästen, andalusiern, lipizzanern och Selle Francais hästarna kvar. Anledningen till att jag inte säger "Dutch Warmblood", är för att det betyder holländskt varmblod, och det har vi ju redan i spelet haha. Friesern var inte med här, utan de kom som en överraskning för oss, som jag gillar väldigt mycket. ^^ Sedan har det ryktats om arabiska fullblod, jag hoppas verkligen de kommer. Då hoppas jag de har ett litet ädelt huvud, med stora ögon, och att deras svans har hög svansföring. Man ska verkligen se att det är en arab.
 
De finns två hästraser till jag har förväntningar över, och det är andalusiern och lipizzanern. Jag tror inte att lipizzanern får något speciellt utseende, men jag hoppas det kommer en skimmel, en brun & en svart. Jag tror däremot att andalusiern kommer vara speciellare än andra hästar, som friesern. Dessa två hästraser är otroligt vackra, och två av mina favoriter! Jag har mina förväntningar, och om de nu är fina, och det finns en lipizzaner skimmel & en gråskimmel andalusier, så har jag deras namn. Två hingstar - Snowshadow och Silversong.
 
Jag visste inte att det fanns någon hästras som hette "Westfalisk häst", jag hade absolut ingen aning. Sökt upp det, men minns inte riktigt hur den nu såg ut.. Har annars hört att Selle Francais hästen är en bra hopphäst, och att det finns folk som väntar på denna!
 
Har ni era förväntningar till de hästraser som är på gång? :)
 
Och så en bild för att inlägget inte ska bli bara text..
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra Mistdawn

Officiellt har de hästar jag längtat efter kommit. :) Men en andalusier skulle inte sitta helt fel heller. :) by the way, skulle du kunna göra ett åsiktsinlägg ang. att om man gjort en outfit, så vill man helst att man frågar den person som gjort outfiten innan om man får låna dess outfit. Eftersom det pratats en hel del om detta, undrar jag vad din åsikt kring det är? :)

Svar: Sure. ^^
Anna Waterdawn

2013-08-04 @ 15:11:54
URL: http://starstableryttarnas.blogg.se
Postat av: Matilda Greenstone

Jag hoppas på att araben, om den kommer, ser annorlunda ut, med ädelt litet huvud och hög svansföring. Andalusiern får också gärna vara speciell för mig.
Eftersom Lipizzaner hästarna föds svarta och blir ljusare hoppas jag SSO följer den regeln. Att det kanske finns en skimmel, en mera grå o.s.v. :)

2013-08-04 @ 16:14:28
URL: http://skydancers.blogg.se
Postat av: Alexandra Mistdawn

:)

2013-08-04 @ 19:01:02
URL: http://starstableryttarnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback