Kalla folk för noobs?

På senaste tiden har det varit bloggning om att kalla folk för "noob" och/eller "newbie". Så jag tänkte blogga min åsikt & mina tankar kring det.
 
Jag tycker inte att det är okej att man går runt och kallar folk för noob och/eller newbie. Tänk på att de kan ta illa upp. Det är så sjukt orättvist, att de som är hög lvl, tror att de kan klanka ner på de som nyss börjat spela. Hallå, ni har också varit nybörjare? Jag tror nog minsann att ni ville skaffa vänner då, och jag tror också att ni bad de höglevlade spelarna om hjälp.
 
När jag började spela, så pratade knappt ingen med mig, men jag pratade inte med dom heller, men ja. Det finns säkert folk som kallat mig, dig, och alla nybörjare för noobs. Och jag kan erkänna att jag gjort det, dock skämtade jag om det. Annars så verkar det vara svårare att få vänner nu, när man nyss börjat spela, som vissa säger.
 
Tänk också på att, de som nyss börjat spela, kan vara hur snälla som helst, och bli en av dina vänner för livet. ;)
 
Världens finaste arkivbild på det!!
 

Kommentarer
Postat av: Aria Queenbrooke

Det brukar vara några nybörjare ibland som typ ber om hjälp i global och då ställer jag gärna upp :D
Det är så kul att hjälpa nybörjare, då man liksom är som en lärare för dem 8D
Och dem kan va riktigt roliga, bara för att dem har bruna byxor och är i level 2 betyder det inte att dem är demoner liksom ...

2013-08-01 @ 22:37:11
URL: http://stablearia.blogg.se
Postat av: Matilda Greenstone

Jag brukar ofta gå med i grupper med dem och tävla lite om de vill det, tycker bara det är roligt att det frågar om man vill vara med dem.

Försöker också gärna hjälpa dem, oavsett om de frågar i global eller kommer fram till en.

Alla "nybörjare" kan ju heller inte chatta, men jag brukar försöka kommunicera med dem så "Ja" är att stegra o.s.v så de också kan vara med, utan att känna sig utanför bara för att det inte bekräftat mailen :)

"Nybörjare" kan vara rikigt trevliga, de ska respekteras som alla andra! :D

2013-08-01 @ 22:49:23
URL: http://skydancers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback