Uteritt med Misty

Tog ut Misty på en uteritt innan championaten vid 18.00. Han var väldigt pigg, och kunde knappt stå still medans jag satt upp. När jag väl suttit upp, skrittade vi ut från Vingården i lugn takt. Han frustade nöjt flera gånger. När vi kommit ut från Vingården omgivande murar, så ökade han takten, och skrittade raskt på.
När vi kommit över bron nedanför Vingården fattade jag trav. Han försökte rusa iväg, men jag fick stopp på honom ganska snabbt. När jag återfått kontrollen över min busiga häst, fick jag honom att gå i en fin form, och han sökte sig nedåt hela tiden. Duktiga pållen!
Vi red sedan igenom Silvergladebyn, och ut på en stig till väderkvarnen. Där fattade vi galopp, och han bockade till av glädje av att få galoppera. Vi red upp till väderkvarnen, och in i Hollow Woods. Jag älskar Hollow Woods, det är otroligt mysigt att rida där.
Vi vek sedan in i skogen, där vi hoppade några stockar. Han överhoppade ganska rejält, men kul var det iallafall, och han drog inte något.
Vi red sedan ut på Everwind fälten. Där började han dra, för han förstod att vi skulle galoppera. Så när han behärskat sig, släppte jag på tyglarna, och han flög fram över de somriga fälten. Ögonen tårades av farten, och han sprang snabbare & snabbare. Kan knappt fatta att detta är samma häst som jag köpte för några månader sen. När han kom var han aggressiv och var nästan omöjlig att rida. Nu är han bara... Helt fantastisk.

Kommentarer
Postat av: Hedvig Northhall

Asså Misty är såååå fin! Vill ha, men jag har ju redan en mörkbrun pålle ;) :D

Svar: Visst är han haha! :)
Anna Waterdawn

2013-08-13 @ 11:06:18
URL: http://hedvignorthhall.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback