Åsikt om araberna

Nu när araberna kommit, så kan man ju alltid skriva vad man tycker om dom, om de var vad man förväntade sig och sådant. Jag tycker de är skitbra gjorda. De är otroligt fina, och det syns verkligen att det är en arab. Ett minus är att det bara finns två olika manstilar att välja på. Ögonen ser mindre ut än på bilden, och det är väl tur.. Haha. Den är lite mindre än starthästarna, vilket jag hoppats på, så jag är jätteglad åt det. Stegen är som andalusierns och frieserns gissar jag på, dock ser det "lättare" ut eftersom denna hästen är tunnare.
 
En annan sak är att hästens vänstra framben blir smalt som en pinne när man stegrar med hästen och när den håller på att ställa sig på benen igen. Det syns i vissa gångarter och är inte så värst snyggt. Men annars, så är den verkligen fin. Elise, (som har gjort den, tror jag?), har gjort den precis så som jag föreställde mig. Jag är glad att det kom en kolsvart arab, ni ska bara veta hur glad jag blev då, haha! Galna Totte flyttade ju in i mitt stall!
 
Stjärnan som visar att man är Star Rider, på hästens träns, ser ju lite... Speciell ut. Den sitter typ i pannan ibland, hahah! När man har misteln på araberna så flyter den i luften bredvid hästens huvud, det ser lite failat ut, hehe. Dom hoppar verkligen superfint, de sträcker ut benen mer och huvudet också. Detta funkar bara i snabbaste galoppen dock, men fint, det är det!
 
Vad tycker ni om araberna än så länge?

Kommentarer
Postat av: Abbie -norskserver

Jeg synes de er kjempe fine!!!!, ble inspirert av dine bilder av den svarte araberen din,til å kjøpe min svarte araber misty! <3

Jeg elsker deg og bloggen din best ever!<3

Hilsen en norsking xD

Svar: Tack så mycket! :D
Anna Waterdawn

2013-12-21 @ 14:37:47
Postat av: Zoe Yellowtree

Jag dissar araberna stort
när man ändrar manen till lång/kort ser man inte ens skillnad och de höjer på svansen för mycket.Och den svarta araben ser mäst ut som en ritad spelhäst.Och rosetten blir konstig när den sitter på svansen.Så nej det blir ingen Arab i mitt stall för att jag helt enkelt inte tycker om dem

2013-12-21 @ 18:09:15
Postat av: Liv Ponyborn

Jag tycker dom är jättesöta.! 🐴 PS:din blogg är jättebra!😃

2013-12-25 @ 09:43:05

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback