Att kämpa sig tillbaka - Del 14

”Vad gör vi nu?” Snyftade jag. Jag stod ute på gårdsplanen och grät i mammas famn. ”Vi ringer polisen”, sa hon och plockade fram sin mobil och slog in deras nummer. Några minuter senare anlände polisen. De ställde en massa frågor och frågade vad vi sett, om vi sett hur männen såg ut och hur deras fordon såg ut. Jag berättade bara att jag gömt mig under krubban i Devils box. Mamma, pappa och mina syskon hade ju vart inne och inte sett någonting av vad som hänt.

 

Nästa dag gick jag upp tidigt. Jag skulle leta spår, jag skulle hitta Devil. Jag sprang ner i köket och bredde snabbt en macka och rusade sedan ut till min cykel. Jag hoppade upp och cyklade långsamt ut från gården. Då såg jag några spår från en bil och något mer i gruset. En transport. Jag följde spåren en bit på landsvägen och svängde sedan in till höger i en skog. Jag hade aldrig sett denna väg förr, men jag fortsatte att cykla. När jag kom fram till slutet av vägen såg jag en liten lada, samt en bil och en transport. Är det här de har Devil? Tänkte jag, men avbröts av ett par röster från två män som pratade om någonting. ”Varför tror du ens vi tog hit hästen?” Röt någon. ”Jo för att sälja vidare den och tjäna pengar så klart, din idiot.” Jag vände tvärt på cykeln och cyklade iväg i en himla hög fart. Männen måste ha sett mig, för en av dem ropade, ”Fånga flickan!”

 

Jag cyklade så snabbt jag kunde. Blodet pumpade i huvudet och jag kände varje hjärtslag. Till slut orkade jag inte mer, jag såg landsvägen, men all ork tog slut. Det började svartna för ögonen och jag föll av cykeln. Innan jag förlorade medvetandet kände jag ett par starka armar lyfta upp mig.


Kommentarer
Postat av: Zoe Yellowtree

kom igen Anna lägg ut nummer 15 idag också
sååååååååååååååååååååå spännande

2013-12-14 @ 11:19:08
Postat av: Lovisa Starheart

Jätte spännande! :D

2013-12-14 @ 13:03:30
URL: http://Lovisastarheart.blo.gg
Postat av: Klara Eastmountain

Så spännande.....

2013-12-18 @ 19:00:46

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback