Att kämpa sig tillbaka - Del 23

Dagen innan tävlingen. Jag hade inte berättat något för mamma och pappa om att Devil bitit mig, får då hade de aldrig låtit mig tävla. Jag hade fått ett stort sår på armen, men som tur var så var det inget allvarligt. Dock gjorde det otroligt ont om jag kom åt såret, så jag försökte vara så diskret som möjligt. Jag kände på mig att de hade någonting att göra med Wilma. Det såg ju faktiskt ut som att hon lagt något i Devils krubba den där dagen... Varför tänkte jag inte på det då? Så dum jag är.
 
Idag gällde det bara att göra Devil fin inför tävlingen, packa transporten och även städa den. Jag skulle putsa utrustning och även tvätta mina tävlingskläder. Mamma och pappa hade ju lovat att följa med, och det skulle bli kul att visa dom hur duktiga jag och Devil faktiskt är. Jag har fortfarande lite ångest över att tävla, med tanke på olyckan med Flavia i somras... Jag försökte att inte tänka på det, men det var svårt att glömma.
 
Efter timmar av förberedelse var jag äntligen klar, och jag kunde gå in och lägga mig i min säng och sova ut. Vi var tvungna att åka hemifrån vid halv sex eftersom tävlingen började vid nio, och det var en liten bit att åka. Jag gick och la mig, och somnade direkt. Jag hade varit så otroligt trött. Nästa morgon vaknar jag och ser hur underbart vädret är. Detta skulle bli en bra dag för tävling.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har bara en liten åsikt. Du skriver jätte bra och har en bra handling, men en sak du skulle kunna ändra på är att du skriver lite mera detaljerat i de där lite vardagliga stunderna kanske. Det är ofta du skriver och "sen gick jag in och..". Du kan kanske försöka skriva lite mera "Sen gick jag med tunga steg in i mitt rum för att senare låta sömnen ta över mig". Ett tips bara. Men du skriver väldigt detaljerat i de där händelserika stunderna.
Btw, sorry om jag lägger mig i dina skrivrutiner och ditt sätt att skriva på. Men jag tänkta att eftersom du redan är jätte bra, kan du försöka utveckla skrivandet lite för att få det perfekt. ;)

2013-12-23 @ 11:32:25

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback