"Ge bort Star Coins-funktion"

Jag läste ett intressant inlägg på Esmeralda Silverforce's blogg, om att kunna ge bort Star Coins via hemsidan till andra spelare. Det inlägget hittar ni här. Jag tänkte skriva lite vad jag tycker om det. Esme nämnde att man kunde gå in på hemsidan och sedan ge bort Star Coins till en annan spelare, utan att behöva logga in på den andres konto. Det är ju väldigt mycket säkrare, ellerhur?
 
Jag hade tyckt det var en underbar idé. Det är ju en massa folk som ger bort Star Coins i tävlingar och liknande, och de flesta kräver att de måste få logga in på ens konto och köpa så, på det sättet. Det vill man ju inte, det känns inte säkert alls, att bara låta en främling (i vissa fall) logga in på ens konto. Vissa kan faktiskt logga in i spelet och sälja alla hästar på ens konto, slösa upp alla Star Coins och alla Jorvik Shillings. Ja, de skulle kunna förstöra ditt konto, och det finns inget man kan göra åt det, eftersom det var ens egna val.
 
Därför hade denna funktionen funkat utmärkt. Det hade blivit lättare för både den som ger bort Star Coins, och den som ska få dom. Man hade kunnat välja att skriva in ett namn eller inte när man köper Star Coins, och på så sätt hade man ju sluppit logga in på någon annans konto... Jag hade iallafall uppskattat detta något enormt! Hade ni gjort det?
 
EDIT: Eftersom folk inte verkar förstå vad jag menar, så förklarar jag här och nu. Jag menar att man KÖPER Star Coins från SITT KONTO på HEMSIDAN. Man behöver INTE logga in på någon annans konto, utan man BETALAR för Star Coinsen och väljer att GE dom till en annan spelare.

Kommentarer
Postat av: Ebba Flowerstorm

Tyvärr gillar jag inte det :/ Då kan ju någon hacka ens gubbe och lägga in alla sc på dens gubbe ;( Som på Moviestarplanet...

2013-12-19 @ 15:51:49
Postat av: Ebba Flowerstorm

Gillar inte ideen ;/ Kan man bli hackad och så...

Svar: Jag har aldrig sagt att man ska ge bort Star Coins från sitt konto, jag sa att man ger bort från sitt konto PÅ HEMSIDAN.
Anna Waterdawn

2013-12-19 @ 15:52:18
Postat av: Alexandra Mistdawn

Jo, den funktion hade varit ganska bra. Men sedan så tror jag att sso tycka det var en onödig funktion eftersom att man ska ju inte släppa in vem som helst på sitt konto, och om man blir hackad så kan inte sso göra något åt det. Utan man måste ha ansvar för sitt egna konto ohja. Men jag personligen tycker det är en smart idé. :)

Svar: Jag har aldrig sagt att man ska ge bort Star Coins från sitt konto, jag sa att man ger bort från sitt konto PÅ HEMSIDAN.
Anna Waterdawn

2013-12-19 @ 16:48:14
URL: http://starstableryttarnas.blogg.se
Postat av: Esmeralda Silverforce

Haha, det eviga problemet med att folk inte läser vad som faktiskt står... jag håller med om vad du säger, som du säkerligen redan förstått ^^

2013-12-19 @ 17:08:41
URL: http://monokerus.se
Postat av: Alexandra Mistdawn

Tror det blev ett litet missförstånd, med tanke på att jag menade inte så :P JAG TROR att sso skulle tycka det vart en onödig funktion, med tanke på att man SJÄLV borde hålla koll på vem som får komma in på sitt konto eller inte. Jag menade inte att man skulle vara tvungen till att gå in på sitt konto för att köpa sc. :)

2013-12-20 @ 10:47:19
URL: http://starstableryttarnas.blogg.se
Postat av: alexandra goldnose

De var en jättebra ide :) specielt om någon typ inte får köpa sc och så ger någon till den personen! Osv xD

2013-12-20 @ 12:33:52
Postat av: Ebba Flowerstorm

Fattar nu ;o Jo men det låter väl bra :o Brukar inte gr bort sc men, vad skulle kunna gå fel ;)

2013-12-20 @ 16:49:18

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback