Smida egna hästskor?

En idé jag kom på igår när jag läste ett av Esmeralda Silverforce's inlägg var, att i framtiden hade det varit awesome om man kunde smida egna hästskor. Nere i "slumområdet" i Jarlaheim finns det ju en smedja, så hade det inte varit passande att man då kunde smida hästskor där?
 
Man hade kanske kunnat få i uppdrag att rida och bryta malm eller vad det nu kan vara, och sedan att man smälter ner det. Alltså typ så som man gjorde i Moorland d
å man smidde sina egna hästskor och det hade då tagit sju dagar att göra det. De hade kunnat ta betalt på en summa runt 40 till 50 Star Coins kanske. Det hade varit billigare för oss med tanke på att hästskorna i Valedale kostar runt 90 Star Coins. Det hade dessutom vart lite roligare kanske!
 
Ett minus med detta är väl att SSO kanske förlorar på det. Men isåfall skulle man inte kunna betala med Jorvik Shillings för att göra de där hästskorna, och då hade de kanske tjänat på det. Jag hade iallafall tyckt detta var en väldigt bra funktion om den skulle komma, och jag hade absolut gjort egna hästskor!
 
Hade ni använt er av denna funktionen om den kom, eller skulle ni köpa hästskor i Valedale? Kommentera och berätta för mig, jag är nyfiken! (Jag i ett nötskal.)
 
Arkivbild
(Måste även få säga att vi hittade våran ena katt Nisse i lördags.)

Kommentarer
Postat av: Esmeralda Silverforce

Jag skulle mycket hellre kunna göra egna skor än att behöva köpa, jag vill ju hellre lägga pengarna på snygga kläder ^^

2013-12-17 @ 14:48:05
URL: http://monokerus.se
Postat av: Lova skylake

har du bytt hår på bilden? o.o

Svar: Yes!
Anna Waterdawn

2013-12-17 @ 17:09:38
Postat av: Zoe Yellowtree

om det var snabbhet 3 så jaaaa *-*
skulle smida till alla hästar + reserv också c:

2013-12-17 @ 17:13:31
Postat av: Michelle

Absolut skulle jag göra det! Tänk vad kul! Ett förslag skulle vara att man kunde göra skor med högre poäng?! Fast det blev dyrare desto snabbare de var

2013-12-17 @ 18:38:02
Postat av: Sofia Youngwright

Jag skulle absolut använda den funktionen skulle komma! Jag skulle köpa till alla hästar och reserv till alla hästar. Jag tycker att det skulle vara både smart och sparsamt och roligt! I Moorland var det ju jättekul att göra egna hästskor :) Jag skulle hellre lägga typ 45 sc än 90 sc på ett par hästskor. Det är ju bättre som jag, jag har ju 6 hästar och då blir det ju typ 45+45+45+45+45+45=typ 270 sc :)

2013-12-17 @ 19:57:57
URL: http://sofiaandsilverhope.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback