Uteritt med araberna

Nu i eftermiddag tog jag och Manda ut våra araber på en uteritt i Skördebygden. En tjej från stallet var snäll och följde med och fotade oss också, så ni kommer få se lite bilder! Totte är ju väldigt nervös av sig, och väldigt pigg, så det passade att Manda tog med Danne, sin lite lugnare arab.
 
Totte var faktiskt riktigt duktig trots allt han försökte göra. Han försökte kasta av mig ett par gånger och sticka, men jag kunde hålla in honom som tur var, och jag lyckades hålla mig kvar. Detta är första gången jag rider "på riktigt" på Totte. Jag tyckte det passade bra med en uteritt, så han vänjer sig vid miljön.
 
Vi hoppade faktiskt ett par stockar. Jag har aldrig hoppat med honom förut, men han verkade tycka det var riktigt kul, och han skötte sig bra. Han spetsar öronen så fort han ser ett hinder! Nu ska han iallafall få vila lite.
Hoppryttaren Manda... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback