Nightmystery

Nightmystery, eller Mystery som han kallas för, är en valack av rasen Oldenburgare på 14 år. Han är svart med en bläs, och 4 vita strumpor. Jag fick honom i födelsedagspresent av mina föräldrar den 19/5. Han är 180 cm i mankhöjd, och är from som ett lamm. Han är inriktad till fälttävlan, men han är som bäst på terräng och dressyr. Han är tidigare tävlingshäst och familjehäst. De började tävla vid tidig ålder och han tröttnade och totalvägrade att gå in på banan. Sedan sålde de vidare honom till en familj, vars barn ville börja tävla efter ett tag och de testade med Mystery, men han vägrade. Jag kommer försöka få honom till den häst han en gång var, och den häst han kommer kunna bli.
 
Snabbinfo:
Namn: Nightmystery "Mystery"
Född: 30 April 1999
Ålder: 14 år
Kön: Valack
Avkommor: 0
Mankhöjd: 180 centimeter
Ras: Oldenburgare
Temperament: Lugn, pigg, snäll
Inriktning: Fälttävlan men mest dressyr och terräng
Ägare: Anna Waterdawn
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback