Blogga om championat - Ja eller nej?

Fick en kommentar av en tjej igår, att hon ville att jag skulle skriva min åsikt angående att blogga om just championat.
 
Jag tycker det är helt okej att blogga om championat, jag gör det själv ungefär varje dag, och så vitt jag vet har ingen tagit illa upp av det. Vissa tycker man ska sudda ut de andras namn, för att det är "elakt" att visa deras namn. Det tycker däremot inte jag. Det är inget fel med det, och jag skulle aldrig lägga upp championat resultat bara för att klanka ner på människor. Jag lägger upp championat resultat för att dokumentera hur det går för mig, inte för att skryta och visa typ, "Jag är bäst!!".
 
Förut skrev jag en text ovanför, där jag utvärderade hur det gått och så. Fick därefter en kommentar om att det var "skrytsamt irriterande" att skriva "Jag skulle nog ha vunnit om jag inte failat där och där". Det tog jag inte som särskilt snällt, och la sedan ner utvärderingen av championat. Fick en kommentar ett tag efter, av en tjej, som ville att jag skulle fortsätta. Men jag vågade faktiskt inte, för jag ville inte ha fler sådana kommentarer. Alltså LÅT folk skryta hur mycket dom vill, jag skryter gärna ibland, vare sig de andra gillar det eller inte. Det är bra att skryta, man känner sig stolt, och får bättre självförtroende. Men så kommer någon där, "Du får inte skriva så och du får inte skryta, för det är irriterande!", och vad händer då? Jo ens självförtroende sjunker antagligen lite.
 
Så JA, jag tycker det är MER än OKEJ att blogga om championat. Och jag tycker också det är okej att skryta lite. ;)
 
Bild från inatt.
 

Kommentarer
Postat av: Elizabeth highstar

Jag tycker det är helt okej att blogga om championat. Jag tyckte att det var roligare att läsa om det när du utvärderade om det. Det är ganska taskigt av folk att säga att du skryter, liksom man kommer det man kommer. Om man tycker att nån skryter om det, kan man inte bara hoppa över det inlägget x)?

Svar: Jo, ellerhur..
Anna Waterdawn

Postat av: Cristina Silverbell

Håller med! Det är ju självklart okej att skriva om championat & jag själv tycker även det är kul att läsa om hur det gått för andra! Dessutom är det ju skillnad mellan att berätta & skryta, bara för att man berättar om något man gjort bra så behöver inte det betyda att man skryter ;)

2013-07-17 @ 17:26:24
URL: http://starstableteam.blogg.se
Postat av: Hanna Riverson

det e självklart att du ska få blogga om det vissa personer som laggar (det e typ inga längre och du laggar ju inte) blir jätte arga om man lägger upp såna saker t.e.x Bra Snow 1:a ! yey det e inte skryt om dom tycker de så läs inte det Mobba inte anna!

2013-07-17 @ 19:09:38
URL: http://hannasuperdiamond.blogg.se
Postat av: Nicole Seaknight :3

Yaay du skrev inlägget :D
Nejmen, kul att höra din åsikt. ^^
Tycker också att alla som vill ska få skriva om championat, även om jag personligen både tycker det är tråkigt att skriva och inte särskilt kul att läsa.. MEN jag har ett bristande intresse för championat x)

Svar: Wey :D Jo det kan jag hålla med om. Man läser nog hellre något annat än ett championat inlägg. x)
Anna Waterdawn

2013-07-18 @ 11:20:27
URL: http://Fireruby.blogg.se
Postat av: Feya Moonstar

Tycker det kan vara okej att blogga om resultaten om man även gör det när det "går dåligt". Mååånga har slutat blogga om championaten nu när det "inte går att lagga längre" och jag tolkar det som att det inte längre går så bra för dem...

Svar: Joo. Jag bloggar om championat vare sig jag kommer i toppen eller om det går dåligt. :D
Anna Waterdawn

2013-07-18 @ 22:23:10
URL: http://starstabletips.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback